Se schimbă şoselele din România. Modelul suedez, implementat pentru a reduce accidentele. Cum funcţionează 2+1
Ministrul Transporturilor are în plan să introducă sistemul de siguranță rutieră ”2+1” , cunoscut drept ”modelul suedez” pe drumurile naționale aflate în administrarea CNAIR. Ce presupune acesta și de ce este mai sigur?
Modelul suedez va fi introdus în România
În cursul săptămânii acesteia a fost publicat proiectul de ordin care prevede introducerea sistemului de siguranță rutieră „2+1” pe drumurile naționale aflate în administrarea CNAIR.
”Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ: Ordin comun pentru aprobarea reglementării tehnice „Ghid tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A.” indicativ AND 617-2023”, arată Ministerul.
În ghidul tehnic pentru reglementarea circulației sunt prevăzute regulile și condițiile minime obligatorii care se aplică la amenajarea drumurilor în sistem de circulație 2+1.
”Reglementarea a fost elaborată în acord cu prevederile OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificările și completările ulterioare și cu reglementările în vigoare privind semnalizarea rutieră în scopul îmbunătățirii siguranței rutiere pe drumurile naționale europene, naționale principale și naționale secundare, administrate de C.N.A.I.R. S.A.”, mai arată MT.
Te-ar putea interesa și: Şoseaua spectaculoasă din România de care puţini au auzit. Unde e Trans-salina? Ajunge într-un sat în care mai sunt doar câţiva oameni
Ce presupune sistemul de circulație 2+1
După introducerea acestui sistem, banda centrală va fi utilizată ca bandă de depășire alternativă pentru fiecare direcție, în scopul reducerii riscului de producere a coliziunilor frontale și laterale între vehicule.
Deja, un proiect pilot a fost implemntat de DN 2, sector km 30+200 – 40+200. În urma implementării acestui sistem, compania a constat că atât numărul de accidente rutiere cât și numărul ambuteiajelor au fost reduse.
Te-ar putea interesa și: Nu se face autostrada, dar scăpăm de aglomerație pe DN 1. Soluția găsită de autorități
Introducerea sistemului de siguranță rutieră ”2+1” pe drumurile naționale vine în contextul în care, în România au loc tot mai multe accidente. Pe DN 2, principala şosea care asigură legătura Capitalei cu judeţele din Moldova şi cel mai periculos drum din ţară se află mai multe cruci decât borne kilometrice. Numărul crucilor este de peste 500.
Acest motiv a fost invocat și de fostul ministrul al transporturilor, Cătălin Drulă în momentul în care a inclus Autostrada din Moldova în PNRR. La acel moment, acesta a cerut sprijin la MAI pentru a continua proiectul.
Te-ar putea interesa și: Cea mai frumoasă şosea din România. Mulţi cred că e Transfăgărăşan, dar nu e aşa. Foto