Vești bune pentru șoferi! Autoritățile au în plan construirea unei alternative pentru DN1. Ideea nu este una nouă, dar acum sunt șanse să fie pusă în practică. A fost lansată licitația pentru studiul de fezabilitate al noii șosele. Câte benzi va avea, și ce lățime, în paragrafele următoare.
Pentru a reduce blocajele rutiere de pe DN1 din Valea Prahove, Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, venea recent cu mai multe soluții temporare până la finalizarea autostrăzii Comarnic-Braşov. O alternativă ar fi construirea unei șosele între Săcele și Câmpina, ce ar urma să înlocuiască un drum județean pietruit.
„În paralel (cu debutul construcţiei sectorului de autostradă Comarnic-Braşov, n.r.), rezolvăm pe termen scurt, până când se construieşte autostrada, drumurile pentru micul trafic, pentru a decongestiona acest sector.
Am stat şi eu 7 ore în trafic de la Bucureşti la Braşov, pe 30 decembrie, ştiu ce sentimente trăiesc românii care circulă pe acest tronson“, declara recent Lucian Bode.
Șoseaua va avea două benzi și se va întinde pe 24 de km, dintre care 14 vor fi pe teritoriul județului Brasov. Aceasta ar putea fi o variantă bună și pentru camioanele de mare tonaj la Drumul Naţional 1 şi la Drumul Naţional 1A.
Momentan, proiectul este în stadiul incipient, iar Compania Națională de Investiții (CNI) a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate al acestei investiții. Pentru realizarea studiului este programată o perioadă de patru luni, iar ofertele vor fi deschise începând din data de 19 mai.
„Nu putem avea o estimare în momentul de faţă dar cu siguranţă în urma finalizării studiului de fezabilitate putem să avansăm şi o valoare“, a spus Adrian Veștea, președinte Consiliul Județean Brașov.
După cum am menționat anterior, drumul va avea două benzi (câte una pentru fiecare sens), cu o lățime de opt metri.