Vești bune pentru bucureșteni, apar noi stații Metrorex în Capitală. Planul Urbanistic Zonal, care stabilește traseul magistralei de metrou M4 – între Gara de Nord și Gara Progresul, a fost lansat de Primăria Generală. Vor fi 14 stații noi, pe o lungime de 10,8 km, până în comuna Jilava.
Planul Urbanistic Zonal, care stabilește traseul magistralei de metrou M4 (între Gara de Nord și Gara Progresul) și unde vor fi amplasate stațiile, a fost pus în dezbatere publică, joi, de către Primăria Capitalei. Metrorex și-a propus să ajungă până în comuna Jilava, de lângă București.
Magistrala M4 trece pe teritoriul a trei Sectoare 1-5 si 4, dar și în Jilava, pe domeniul public și privat. Potrivit planșelor Metrorex, pleacă de la Gara de Nord, pe strada Gării de Nord, parcurge intersecția cu strada Berzei, str. Vasile Pârvan, str. Bogdan Petriceicu Hașdeu, trece prin fața Hotelului Merriott, Calea 13 Septembrie, Bulevardul Tudor Vladimirescu, Șoseaua Viilor, Eroii revoluției, Șoseaua Giurgiului, la intersecția cu strada Bercenarului urmează strada care duce la Gara Progresul și ajunge în fața Gării Progresul.
Cele 14 stații care apar sunt: Stația Gara de Nord; Stația Știrbei Vodă; Stația Bogdan Petriceicu Hașdeu; Stația Uranus; Stația George Rozorea; Stația Chirigiu; Stația Filaret; Stația Eroii Revoluției 2; Stația George Bacovia; Stația Toporași; Stația Nicolae Cajal; Stația Luică; Stația Giurgiului și Stația Progresul. Trebuie precizat că Stația Progresul și Depoul Progresul vor fi amplasate pe teritoriul comunei Jilava.
Acest Plan Urbanistic Zonal va sta în dezbatere publică până luni, 13 februarie, persoanele interesate putând trimite propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare până la termenul menționat anterior:
Deși Magistrala de metrou M4, tronsonul Gara de Nord, este inclusă pentru o finanțare de aproape 300 milioane de euro în PNRR, este puțin probabil ca banii să fie obținuți, este concluzia unui raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor.
„În ceea ce privește construcția Magistralei M4 București – secțiunea 1 Gara de Nord- Filaret, investiție inclusă pentru finanțare în PNRR, echipa de control a constatat că va fi practic imposibil că METROREX SA să respecte calendarul orientativ pentru atingerea jaloanelor/țintelor programului de finanțare, în sensul în care nu va fi posibil ca în trimestrul 4 din anul 2022 să aibă loc semnarea contractelor pentru 50% din lucrări, prin derularea unor licitații deschise și concurențiale și prin obținerea autorizațiilor relevante”.
Totodată, s-a constatat că este necesară actualizarea Studiului de Fezabilitate, în vederea punerii în aplicare a finanțării din PNRR pentru construcția Magistralei M4: București- Secțiunea 1: Gara de Nord- Filaret, cu alocarea de fonduri suplimentare din bugetul Metrorex SA, mai arată raportul guvernamental.