Odată cu venirea lunii mai producătorii europeni de anvelope vor folosi noi sisteme de etichetare. Este vorba de noile etichete UE ale anvelopelor care facilitează compararea acestora. Inițiatorii acestui nou sistem de etichetare sunt cei de la Nokian Tyres. Compania a lucrat de mult timp la dezvoltarea noilor sisteme de etichetare.
Europa va fi prima regiune din lume care va începe să folosească noi etichete de aderență pe gheață pentru anvelope. În plus, anvelopele vor avea un simbol de aderență la zăpadă și un cod QR care duc la o bază de date europeană extinsă.
Schimbarea va deveni efectivă pe 1 mai. Scopul este ca noile etichete să ajute cumpărătorii să compare diferite anvelope și să-i îndrume către alegeri mai sigure și mai ecologice, spun cei de la PRNewswire.
Aceste etichete vor fi reînnoite în întreaga Uniune Europeană. Sunt necesare etichete noi pentru anvelopele fabricate după aprilie 2021, spun inițiatorii proiectului. Noile etichete vor începe să apară treptat pe anvelopele oferite spre vânzare încă din acest an. Anvelopele pentru toate anotimpurile, anvelopele de vară și anvelopele de iarnă fără crampoane vândute în UE au primit primele etichete UE în 2012.
Acele etichete includeau rezistența la rulare, aderența umedă și zgomotul de rulare extern. Etichetele se schimbă acum, iar informațiile trebuie să acopere și aderența pe zăpadă și gheață. Scara anterioară de valori este acum în curs de reînnoire și un cod QR va fi adăugat pe etichetă. Cerința nu se aplică anvelopelor de iarnă cu crampoane, se mai spune în comunicat.
”În practică, aderența pe teren umed este opusul aderenței pe gheață. Dezvoltarea uneia o reduce de obicei pe cealaltă. Anvelopele proiectate pentru Europa Centrală subliniază caracteristicile necesare pe drumurile goale. Simbolul aderenței pe gheață indică faptul că anvelopa funcționează cu adevărat și rămâne în siguranță în condițiile dificile de iarnă nordice.
Nu recomandăm utilizarea anvelopelor concepute pentru Europa Centrală în condiții pentru care acestea nu sunt destinate.”, spune Matti Morri, managerul serviciului tehnic pentru clienți de la Nokian Tyres.
Noul sistem de etichetare poate chiar ghida alegerile de anvelope din partea B2B. Decizia vine și pe fondul cerințelor care se vor extinde acum la anvelopele pentru camioane și autobuze. Acolo, etichetele anvelopelor au fost utilizate numai în materiale de marketing.
Aproape 90% din amprenta de carbon a unei anvelope este generată în timpul utilizării sale. Acesta este unul din motivele pentru care Nokian Tyres lucrează de mult timp pentru a reduce rezistența la rulare a produselor sale.
”Am redus rezistența la rulare a anvelopelor noastre cu 8,5% în medie comparativ cu 2013. Rezistența la rulare mai mică înseamnă un consum mai mic de combustibil și emisii mai mici de dioxid de carbon. Accentul sporit pe durabilitate va face ca rezistența redusă la rulare și economia de combustibil să fie și mai importante.
Pe de altă parte, aderența la zăpadă este foarte importantă în special în Germania și țările nordice. Trebuie să menținem un echilibru între diferitele caracteristici.”, spun oficialii Nokian Tyres.
Obiectivele pentru reînnoirea acestor etichete la anvelope includ facilitarea alegerii cumpărătorilor de anvelope și îmbunătățirea siguranței generale la conducere. Obiectivul inițial pentru etichetele anvelopelor de reducere a emisiilor rămâne valabil. Codul QR este un element nou pe eticheta anvelopelor.
Menirea acestui cod este de a ghida cumpărătorul către o bază de date masivă. Această bază va acumula informații despre toate anvelopele disponibile pe piața europeană. ”Informațiile despre produs sunt standardizate, permițând o comparație ușoară a anvelopelor”, spune Jarmo Sunnari, Manager pentru Nokian Tyres.
”În viitor, etichetele anvelopelor vor fi extinse și mai mult. Vor raporta abraziunea sau uzura anvelopelor, kilometrajul sau durata de viață a anvelopei pe șosea. Decizia a fost deja luată, dar confirmarea metodelor de testare va dura ani de zile.”, mai spune Jarmo Sunnari.