Veste importantă pentru șoferi, la nivel european! Consiliul Uniunii Europene a aprobat în cursul zilei de luni, 27 martie, în formă preliminară, proiectul care prevede interzicerea motoarelor pe benzină, motorină, dar şi a hibridelor. De când ar urma să intre în vigoare legea.
Este știrea zilei pentru șoferi! Consiliul Reprezentanţilor Permanenţi (COREPER) a adoptat luni, 27 martie, planul care prevede obligativitatea fabricării, începând din anul 2035, numai a motoarelor de autoturisme şi autoutilitare care nu mai emit particule poluante.
La insistenţele Germaniei, s-a ajuns la un acord cu Comisia Europeană în ceea ce privește continuarea vânzării de vehicule care funcționează cu combustibili sintetici fără emisii de dioxid de carbon. Nu vor mai putea fi produse, sub nicio formă, motoare pe benzină, motorină sau de tip hibrid.
Noul plan este o modificare a proiectului iniţial, aprobat de Parlamentul European la cererea Comisiei Europene, care prevedea numai fabricarea motoarelor electrice începând din 2035.
„COREPER a aprobat planul ca acordul privind standardele în materie de dioxid de carbon pentru automobile să fie pe agenda Consiliului UE pentru Energie de marţi”, a transmis Preşedinţia suedeză a Consiliului UE.
Citește și: Veste proastă pentru șoferi. Cât se vor scumpi mașinile după ce apare norma de poluare Euro 7
Guvernul Italiei s-a declarat nemulţumit de accelerarea procedurilor, având în vedere că proiectul de compromis nu prevede şi motoare cu biocombustibili. Deocamdată, potrivit unor surse guvernamentale de la Roma citate de publicaţia germană Die Zeit, nu se știe cu certitudine dacă Italia va vota proiectul în cursul sesiunii programate marţi.
Alte surse din cadrul Uniunii Europene citate de publicaţia Il Fatto Quotidiano spun că Italia şi Polonia au votat împotriva planului UE, în timp ce România şi Bulgaria s-au abţinut. Marţi, 28 martie, decizia în Consiliul UE pentru Energie va putea fi luată prin majoritate calificată.
Conducătorii din Peninsulă admit că noile evoluţii modifică interpretarea şi vor permite menţinerea motoarelor cu ardere internă prin utilizarea de biocombustibili, dar cer mai mult timp pentru analizarea efectelor asupra industriei auto.
În Italia se află marile mărci auto, precum Fiat, Alfa Romeo și Ferrari, care se bazează în mare măsură pe vehicule cu motoare cu combustie. Aproximativ 270.000 de persoane sunt angajate direct sau indirect de industria auto din țară.
Citește și: Vestea momentului de la pompă. Cât a crescut prețul benzinei în România