Cristian Pistol, Directorul CNAIR, a anunțat în mod oficial avansarea unui proiect major care va întări legăturile între România și Bulgaria.
Într-o postare recentă, Pistol a informat că documentația necesară pentru contractul de elaborare a studiului de fezabilitate pentru noul pod peste Dunăre a fost trimisă spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP). Noul pod, care va lega orașele Giurgiu și Ruse, va fi un proiect de amploare, având atât funcționalitate rutieră, cât și feroviară.
„Un nou pod peste Dunăre între Giurgiu și Ruse! Am transmis astăzi la ANAP documentația pentru studiul de fezabilitate necesar construcției celui de-al doilea pod între aceste două orașe”, a declarat Pistol.
Durata maximă pentru realizarea studiului de fezabilitate este de 23 de luni de la semnarea contractului. Proiectul își propune să găsească soluții optime pentru a integra infrastructura rutieră și feroviară pe noul pod, ceea ce va spori conectivitatea între cele două state.
Construcția acestui pod va fi al treilea dintre România și Bulgaria, contribuind semnificativ la dezvoltarea economică regională și europeană, mai ales pe axa nord-sud. Pistol a subliniat că „După validarea documentației de atribuire, vom publica Anunțul de Participare la licitație, stabilind și data limită pentru depunerea ofertelor.”
Finanțarea proiectului provine din Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF2), evidențiind angajamentul continuu pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în Europa de Sud-Est.
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a dat undă verde pentru lansarea licitației care marchează începutul unui proiect de amploare în infrastructura rutieră românească.
Acest proiect major va include atât proiectarea, cât și execuția Drumului Expres Focșani – Brăila, prima inițiativă semnificativă a noii companii în gestionarea marilor lucrări de infrastructură din țară.
Proiectul Drumului Expres Focșani – Brăila va avea o lungime de 73 de kilometri și este estimat la aproximativ 5 miliarde de lei, echivalentul a 1 miliard de euro. Durata totală a contractului va fi de 42 de luni, incluzând 6 luni dedicate proiectării și 36 de luni pentru execuția efectivă.
„Drumul Expres va beneficia de două benzi pe sens, acostament consolidat și parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană. Traseul va include șase noduri rutiere și 57 de structuri, cum ar fi poduri și pasaje”, a precizat CNIR într-un comunicat.
Această nouă arteră rutieră va crea o conexiune esențială între Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6), precum și Tulcea și Constanța.
În plus, CNIR a integrat criterii sociale și de mediu în evaluarea ofertelor, având în vedere angajarea forței de muncă locală și protecția mediului, finanțarea fiind asigurată prin Fonduri Europene din Programul Transport 2021-2027.
Pe de altă parte, Podul peste Dunăre de la Brăila, inaugurat în vara lui 2023, se confruntă cu probleme semnificative, inclusiv degradarea carosabilului, ceea ce a determinat demararea unei operațiuni de reasfaltare completă. De asemenea, drumul de legătură de pe malul Tulcean până la Jijila rămâne închis circulației, fiind încă în stadiu de finalizare.