S-a aflat care sunt scumpirile care afectează milioane de români. După scumpirea carburanților, a energiei electrice, a gazelor, a alimentelor, românii se vor confrunta cu noi creșteri de prețuri la anumite servicii. Decizie de ultim moment, se întâmplă din noiembrie.
Sunt din nou vești proaste pentru toți românii după ce s-a anunțat că marii operatori locali de telecomunicații pregătesc majorarea tarifelor practicate la abonamente.
Deciziile se vor lua ca urmare a creșterii prețurilor la energie electrică, în contextul în care cheltuielile cu aceasta sunt tot mai mari.
„În discuțiile cu reprezentanții operatorilor, aceștia au susținut că majorarea prețurilor la energie electrică a contribuit la sporirea semnificativă a ponderii acestui tip de cheltuială în totalul cheltuielilor operaționale și că vor fi nevoiți, cel mai probabil, să aplice în perioada următoare majorări tarifelor practicate la abonamente, cuantumul majorării urmând să fie decis în funcție de rezultatele unor analize interne.
Ei mai susțin că au luat măsuri de reducere a impactului acestor creșteri prin diminuarea altor categorii de cheltuieli, dar că spațiul de manevră este limitat”, a declarat o sursă din cadrul autorității de reglementare în domeniu (ANCOM), conform profit.ro.
Cum piața de retail este liberalizată, operatorii nu au nicio obligație să notifice ANCOM în cazul majorării de tarife.
Dar, operatorii au obligația să transmită informațiile în ceea ce privește noile tarife practicate, pentru a fi modificate în Veritel.ro, comparatorul de oferte telecom independent și necomercial, creat și administrat de ANCOM.
Principalii jucători din piața telecomunicațiilor din România din partea cărora se așteaptă majorări de prețuri la abonamente sunt:
Orange Romania, Orange Romania Communications (fost Telekom Romania Communications, fost Romtelecom), Vodafone Romania, RCS&RDS și Telekom Mobile Romania Communications (fost Cosmote).
Luna trecută, Vodafone România și-a anunțat clienții că, începând cu luna octombrie, va majora abonamentul lunar cu 1 euro, ca urmare a creșterii prețurilor la curent electric.
În plus, Vodafone România a introdus o nouă clauză în contracte care îi permite să crească tarifele în funcție de rata inflației.
„Ca urmare a creșterii costurilor legate de furnizarea serviciilor noastre, inclusiv ale unora dintre extra-opțiunile oferite clienților, prețurile abonamentelor vor fi majorate proporțional.
Majorările comunicate clienților în această perioadă nu au legătură cu situația actuală de pe piața energiei, situație intervenită ulterior primelor anunțuri de modificare a tarifelor.
Notificarea trimisă clienților cuprinde și informarea legată de aplicarea tarifului de 1 euro doar clienților pentru care se emit facturi tipărite, cu scopul reducerii consumului de hârtie.
Pentru evitarea acestui cost, le recomandăm clienților noștri să activeze factura în format electronic în aplicația My Vodafone.
Clienții care nu sunt de acord cu modificările menționate au posibilitatea de a denunța unilateral contractul, în termen de 30 de zile de la primirea notificării, fără plata vreunei penalități sau despăgubiri”, transmitea Vodafone România.