Dacia Duster este unul dintre cele mai bine vândute modele de SUV din România. Este foarte apreciat și de străini, fiind cumpărat și de alte țări din Uniunea Europeană. Desigur, nu este cel mai tehnologizat SUV, însă este apreciat pentru raportul preț – calitate. În momentul de față, este construit de producătorul francez Renault și filiala românească din anul 2010. În prezent, este la a doua generație, generație ce a fost lansată în toamna anului 2017. A fost comercializat și sub numele de Renault Duster, însă, pe alte piețe precum: Rusia, Mexic, Africa de Sud, Egipt, Ucraina, India, Iran, America de Sud și Emiratele Arabe Unite.
Prima generație de Dacia Duster a fost produs între 1984 și 1993. Era un vehicul românesc off-road produs de Dacia și ARO. Componentele folosite pentru a fi construit au fost luate de pe Dacia 1300. Ele erau, în mare parte, motorizările și puntea față.
A doua generație de Dacia Duster a fost fabricată din 2009 până în 2017. Acesta venea cu tracțiune 4×2 sau integrală. Sistemul de tracțiune integrală era cel utilizat și pe Nissan Qashqai. Îi permitea șoferului să aleagă din trei moduri diferite de a conduce: Auto, Lock și 2WD. În septembrie 2013, Dacia Duster a fost a primit o versiune facelift și a fost prezentată la Salonul Auto de la Frankfurt.
A treia generație a apărut în 2017 și se fabrică și în ziua de azi. Noile modele vin cu un design nou atât la interior cât și la exterior. În interior, volanul, ceasurile de bord și sistemul de climatizare este total diferit. La exterior, vine cu lumini de zi tip led, iar triplele pe spate au un design diferit față de versiunea anterioară. Este mai avansată și din punct de vedere al tehnologiei, venind cu un sistem de camere MultiView, sistem de avertizare unghi mort și sistem de intrare și aprindere fără cheie.
Fiind o generație actualizată, noua versiune a Daciei Duster a fost supusă din nou testelor de siguranță Euro NCAP. Din păcate, rezultatele nu au fost foarte îmbucurătoare. Noua Dacia Duster a primit doar 3 stele la capitolul siguranță, un rezultat similar a obținut și vechea generație.
La impactul frontal, compartimentul destinat pasagerilor rămâne intact. Pasagerii din față pot suferi răni la nivelul capului, aici a pierdut Duster puncte. În schimb, pasagerii din spate sunt mai în siguranță. Pentru șofer există riscul de a fi rănit la nivelul picioarelor dar asta depinde și de poziția la volan. În cazul unui impact lateral, Dacia a primit punctajul maxim.
În cazul unui impact frontal, s-a constat o protecție slabă la nivelul pieptului pentru un copil de 6 ani. În afară de acest lucru, toate valorile, indiferent de impact, au fost bune. Dacia Duster a fost a pierdut câteva puncte la acest capitol deoarece sistemul ISOFIX al banchetei din spate nu a întrunit criteriile Euro NCAP.
La acest capitol, mașina a fost depunctată pentru tăria zonelor de la baza parbrizului și a stâlpilor față.
Aici Dacia Duster a pierdut cele mai multe puncte. Din dotările mașinii lipsesc sisteme precum: sistem de avertizare la părăsirea benzii de circulație, sistem de frânare automat pentru pietoni, trafic urban și extraurban. Toate aceste dotări ar mări prețul mașinii și ar avea un rezultat de 4 stele.