Una din cele mai mari platforme din online vine cu un anunț uriaș. Adolescenții urmează să fie protejați mai bine. De ce schimbări are parte Tik Tok și cum vor proceda de acum tinerii?
Tik Tok a crescut rapid și a devenit una din cele mai mari platforme din online. Aceasta este preferata tuturor, iar față de alte rețele este adorată de oameni de toate vârstele. Cu toate astea, o serie de incidente au provocat reale îngrijorări cu privire la politicile sale de confidențialitate și siguranță.
Compania a declarat că viitoarele modficări sunt destinate utilizatorilor cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani și vor fi lansate la nivel global în viitorul foarte apropiat. Printre măsuri se află o fereastră pop-up care le cere adolescenților de sub 16 ani să aleagă pe cine vor să vizualizeze în timpul petrecut pe platformă.
„Procesul de realizare a unui TikTok este distractiv şi creativ – alegerea muzicii, alegerea efectelor şi obţinerea corectă a tranziţiilor – dar este la fel de important să alegeţi cu cine va fi împărtăşit acel videoclip”, se precizează într-o postare a companiei.
Mai mult decât atât, conținutul realizat de copii cu vârste de sub 16 ani nu va mai putea fi descărcat, iar setările de mesagerie directă pentru conturile de 16-17 ani vor fi setate automat la opțiunea ‘nimeni’. Tot utilizatorii vor avea opțiunea de a schimba această setare.
De asemenea, altă măsură are în vedere limitarea notificărilor de tip push, Tik Tok menționând că va reduce perioada de timp în care adolescenții cu vârsta de sub 18 ani pot să primească acest tip de notificări.
Copiii cu vârste cuprinse între 13 și 15 ani nu vor mai primi notificări de tip push după orele 21:00 în timp ce utilizatorii cu vârsta de 16-17 ani nu le vor mai primi de la orele 22:00.
„TikTok este o aplicație folosită aproape la fel de intens ca YouTube: cu un număr semnificativ de accesări într-o perioadă determinată de timp și cu un timp mare alocat fiecărei accesări în aplicație. În plus, are un avantaj: aplicația se deschide direct într-un video, iar pe măsură ce utilizatorul glisează imaginea în sus, este expus la un nou material, unic pe ecran, full screen și cu sunetul pornit.
Așadar, orice reclamă inclusă între aceste videouri beneficiază de atenția exclusivă a privitorului. Mai mult, conținutul consumat este personalizat pentru fiecare user, cu ajutorul algoritmilor specifici platformei, astfel că privitorul este captivat pe deplin, ceea ce îl face mult mai receptiv la mesajele care i se livrează”
Andrei Bijutescu, Httpool Regional Client Partner for Tiktok