Profesorii au venit cu o propunere care ar schimba câteva lucruri în percepția elevilor care s-au obișnuit până acum cu un anumit stil de evaluare în etapele cele mai importante din sistem. Cadrele didactive au susținut că își doresc să înlocuiască examenele din cadrul admiterii la liceu. Iată ce amănunte au oferit sindicatele profesorilor în noua propunere calificată drept scandaloasă de părinți! Mulți au criticat ideea acestora.
Sindicatele profesorilor au avansat o propunere care nu a fost deloc văzută cu ochi buni de majoritatea părinților. Mai exact, cadrele didactice vor ca absolvenții de clasa a VIII-a să susțină cinci probe scrise la examenul de Evaluare Națională. Mai exact, este vorba despre materiile: Matematică-informatică, Română, Științe, Umanistice și Limbă maternă.
De asemenea, această testare mai amplă ar putea să înlocuiască în cele din urmă admiterea suplimentară la liceu cu care învățăceii s-au obișnuit de-a lungul anilor.
Astfel, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, FLSI, și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” propun ca admiterea să fie uitată, iar absolvenții de gimnaziu să dea cinci probe la Evaluarea Națională pentru a obține nota cu care urmează să termine ciclul, dar și cu ajutorul căreia să intre la liceul dorit.
În momentul actual, sistemul indică doar două examene scrise la Română și Matematică, acestea urmând să fie organizate în cinci probe. De asemenea, dacă această propunere va primi undă verde, liceele trebuie să anunțe cu un an înainte coeficienții aferenți probei în funcție de filiera la care sunt.
Sindicatele au mai arătat că suma celor 4/5 coeficienți ar trebui să fie 10, niciun coeficient neputând să fie 0. De asemenea, repartizarea la liceu ar urma să se facă astfel tot computerizat, în funcție de coeficienții și de media ponderală pentru liceul ales de elevi.
Cei din urmă au la îndemână 10 opțiuni din care la final să aleagă. Mai mult decât atât, schimbarea menționată ar putea să înceapă cu elevii care încep ciclul gimnazial în anul școlar 2024-2025.
,Sub nicio formă nu susținem așa ceva. Este mult prea mult. În primul rând, ar trebui ca toți profesorii din școli să-și dea silința și să-i învețe pe elevi și apoi să punem condiții să-i testăm din toate. Altfel, să-i trimitem și noi pe ei la evaluări la toate disciplinele, să vedem la ce nivel sunt”, a spus Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți.