Trendul din ultima vreme, cel legat de mâncarea sănătoasă, a fost abordat de mai toate lanțurile de magazine. Inclusiv Lidl anunță că își va crește vânzările de produse sănătoase până în 2025. Inițiativa „Get Fresh”, anunțată de gigantul german, își propune să adauge cel puțin 100 de produse alimentare proaspete în magazine.
În urma demarării acestei inițiative, „Get Fresh, Lidl stabilește un obiectiv de a crește vânzările de produse sănătoase. Targetul este de până la 85% din vânzările totale până în 2025.
Un alt obiectiv, suplimentar, este de creștere a vânzărilor de fructe și legume proaspete cu 35% până în 2026. Gigantul Lidl a anunțat un nou angajament privind sănătatea și vânzările totale în următorii patru ani.
Pentru moment inițiativa se aplică în Marea Britanie, dar proiectul se va extinde în toate magazinele din Europa. Lanțul de magazine britanice Lidl a declarat că noul său angajament „Healthy Eating” se va baza pe volumul de tonaj și că obiectivul va fi atins până în 2025. Lidl a declarat că echipele sale specializate în nutriție au dezvoltat un sistem personalizat de profilare a nutrienților.
Sistemul este bazat pe criteriile nutrienților pentru sănătatea publică din Anglia. Noile produse vor avea specificate datele pe etichete, concentrându-se pe grăsimi, grăsimi saturate, zahăr și sare.
Retailerul a spus că NPS îi va permite apoi să clasifice toate produsele ca fiind sănătoase, mai sănătoase sau mai puțin sănătoase. Ca parte a angajamentului, echipele Lidl vor evalua peste 200 de linii în fiecare an. Aceste linii pot fi îmbunătățite, spun oficialii, pentru a îndeplini criteriile sănătoase sau mai sănătoase.
Oficialii Lidl spun că vor interacționa și cu furnizorii pentru a asigura această nouă inițiativă. Conform proiectului, își propune să mărească gama de produse proaspete sănătoase, cum ar fi carnea proaspătă, fructele și legumele disponibile clienților din magazin pentru a oferi alegeri și mai sănătoase.
Lidl a adăugat că magazinele sale continuă să fie modernizate cu răcitoare mai mari, eficiente din punct de vedere energetic, care pot stoca peste 100 de produse noi și interesante pe rafturi. Programul va fi finalizat până în septembrie.
„Vom acorda prioritate plasării produselor proaspete și sănătoase în centrul magazinelor. Vom avea produse noi situate în mod vizibil în partea din față a magazinului. Angajamentul nostru de alimentație sănătoasă este cel mai ambițios obiectiv de alimentație sănătoasă de până acum.
Este axat pe a ajuta familiile să facă alegeri mai sănătoase atunci când fac cumpărături cu noi, fără a compromite prețul.”, a declarat Christian Härtnagel, director executiv al Lidl GB.
Ultimele angajamente se adaugă la măsurile pe care Lidl le-a luat anterior. Măsurile sunt pentru a promova alimentația sănătoasă în rândul copiilor.
În plus, în 2014, Lidl a devenit primul supermarket din Marea Britanie care a îndepărtat dulciurile și bomboanele de la casele la nivel național.
Lidl a fost unul dintre semnatarii fondatori ai promisiunii „Foods’s Peas Please” în 2017. În același timp gigantul s-a angajat să acorde mai multe reduceri la legume pentru a face verdețurile mai accesibile pentru familii.