O schimbare majoră este pe cale să fie aplicată în Lidl, Kaufland și alte magazine alimentare din România. Pentru a se asigura că noile măsuri sunt respectate, centrele comerciale vor fi controlate în perioada următoare de echipe mixte de specialiști de la direcţiile judeţene sanitare-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor şi a municipiului Bucureşti, Autoritea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
După intrarea în vigoare a Legii laptelui și produselor lactate, toate magazinele din România – Lidl, Kaufland, Carrefour, Penny, Cora, Auchan etc – vor fi nevoite să facă schimbări în raioanele în care sunt ținute aceste produse.
Cu doar câteva zile în urmă, pe 8 februarie, au fost adoptate normele metodologice ale Legii laptelui și a produselor lactate nr. 307/2022, ele intrând în vigoare pe 10 februarie. Potrivit prevederilor, produsele care sunt obținuțe în întregime din lapte, fără niciun alt adaos vegetal, trebuie așezate la raft separat de cele care au adaosuri vegetale, cum este margarina.
Pentru a se asigura că noile reguli pentru așezarea la raft sunt respectate și pentru a-i informa şi consilia pe operatorii economici cu privire la responsabilităţile ce le revin după intrarea în vigoare a legii, echipe mixte formate din medici eterinari de la direcţiile judeţene sanitare-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor şi a municipiului Bucureşti, în colaborare cu inspectori ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor merge, începând de săptămâna viitoare, în hypermarketuri, supermarketuri și magazine alimentare.
Citește și: Ce conține brânza vegetală din Lidl, Kaufland și alte magazine din România. E alertă alimentară!
De acum, produsele pe bază de lapte ce conțin adaos de grăsimi sau de proteine – altele decât cele lactate – precum și produsele alimentare şi specialităţile din grăsimi hidrogenate sau vegetale pot fi comercializate într-un spaţiu de prezentare şi vânzare bine delimitat. Acestea vor fi ținute pe rafturi diferite de cele pe care sunt prezentate produsele lactate autentice, cu informarea explicită a cumpărătorului cu privire la conţinutul acestor produse.
Specialiștii vor verifica și cum sunt etichetate produsele și informațiile oferite cu privire la ele, prin orice mijloc de informare în masă, care nu trebuie să inducă în eroare consumatorii.
Citește și: Produsele neașteptate care apar în Lidl, Kaufland și alte magazine din România. Mulți le vor evita