Supermarket-uri precum Auchan sau Cora se regăsesc în majoritatea mall-urilor din România. Cu toate acestea, ele ocupă o suprafață destul de mare, așa că proprietarii centrelor comerciale au cerut reducerea suprafeței pentru a crește numărul magazinelor.
Rețelele de hipermarketuri au început să-și reducă spațiile, deoarece în orașele mai mari clienții au la dispoziție mai multe alternative pentru cumpărăturile zilnice, motiv pentru care hipermarketurile nu mai reprezintă un important punct de atracție pentru ei.
„Trendul reducerii spaţiului alocat hipermarketurilor este deja în curs. Vremea în care mallul includea un mare hipermarket a apus deja. Chiar şi operatorul hipermarketului a înţeles asta şi reevaluează situaţia. Auchan va fi mai mic, am ajuns la o înţelegere cu ei şi vor reduce suprafaţa. Şi sunt mai multe exemple de hipermarketuri existente care reduc suprafaţa, reduceri mai mari decât facem noi aici (la AFI Cotroceni – n. red.)“, a declarat Doron Klein, CEO AFI Europe România şi Cehia.
În aceeași situație se află și Cora, care anunță că își restructurează jumătate dintre magazine și le va reduce suprafața, iar magazinele vor găzdui în spațiul rămas liber alte branduri.
De asemenea, CEO-ul Doron Klein a precizat că anul 2022 a fost cel mai bun din istoria centrului comercial, imediat după ce au fost eliminate restricțiile.
Citește și: Supermarketurile care au introdus scanarea prin care îți află vârsta. Se întâmplă în plin scandal Auchan România
Până în anul 2025, toate magazinele Auchan vor avea doar case self check-out. Procesul este deja implementat în 12 magazine, iar toți angajații din zona caselor de marcat vor deveni consilieri. Prin urmare, noul lor rol va fi acela de a acorda consultanță și suport clienților.
Cele 12 magazine în care a fost implementat proiectul sunt cele din București, Cluj, Constanța, Brașov, Iași și Timișoara. Acestea sunt echipate cu noul sistem de case. Urmează ca până în 2025 acestea să fie disponibile în toate magazinele din țară.
„Evoluția numărului de case self check-out este dovada dinamicii pieței și răspunsul nostru la exigențele de azi ale clienților. Astfel, aceștia vor putea beneficia de un parcurs independent în magazin, accesibil, rapid și simplu, de o soluție adaptată nevoilor lor, cu acceptarea tuturor modalităților de plată și colegi care ajută în cazul în care este nevoie de asistență pentru scanarea produselor.
De asemenea, cu noile case de marcat clienții vor avea acces cu ușurință și la beneficiile programului de fidelitate MyCLUB Auchan, precum și la informații privind campaniile derulate în magazine”, a declarat Tiberiu Dănețiu, Director Marketing Auchan Retail România.
Citește și: Un alt mare magazin din România a renunţat la casieri. Unde trebuie să îţi scanezi singur produsele
Odată ce noile case de marcat sunt instalate, procesul de scanare a cumpărăturilor poate fi realizat în mod individual de către client sau cu ajutorul consilierilor de case.