Retailerul francez de produse alimentare Carrefour a decis să facă un experiment neobișnuit. Este o schimbare importantă în magazinele Carrefour și din România. Chiar și așa, criticii Carrefour exagerează uneori strategia companiei și reticența de a accepta schimbarea. Dar asta se va schimba, mai ales prin ceea ce vor putea vedea nou clienţii în supermarketuri.
În magazinele Carrefour din Europa au apărut roboți. Aceștia ofereau clienților produse ale gigantului alimentar PepsiCo. În încercarea de a le oferi clienților săi o experiență de cumpărături mai interesantă, Carrefour a început să testeze roboți reali care se deplasează prin magazin, oferind clienților sucuri Pepsi și chipsuri Lays.
„Vrem să facem experiența de cumpărare a consumatorilor produselor noastre mai interesantă și să punem un zâmbet pe buzele consumatorilor.”, a comentat Mariusz Janiec, Account Manager PepsiCo Polonia.
Roboții regăsiți în magazinele Carrefour sunt dotați cu senzori care le permit să se oprească în apropierea clienților și să evite obstacolele. De fapt, roboții acționează ca niște display-uri care se deplasează prin sală, făcând publicitate produselor PepsiCo și atrăgând atenția clienților.
PepsiCo și Carrefour remarcă faptul că în viitorul apropiat roboții vor fi foarte solicitați în comerțul cu amănuntul. Dispozitivele pot nu numai să facă reclamă produselor, ci și să verifice disponibilitatea mărfurilor, să efectueze sondaje și să îndrume clienții.
Tally, cum sunt denumiți roboții, și colegii ei robotizați se regăsesc și în magazinele Carrefour din Emiratele Arabe. Ajută la verificarea stocurilor cu ajutorul inteligenței artificiale în magazinele Carrefour de aici. Retailerul Carrefour a implementat deja 11 roboți Tally în Emiratele Arabe Unite pentru a sprijini gestionarea și controlul stocurilor. Deținută și operată de Majid Al Futtaim în EAU, magazinele Carrefour au anunțat extinderea flotei sale robotizate la doar doi ani după ce a pus în acțiune primul său robot de inventariere în 2019.
Noul sistem inteligent de roboți va fi regăsit și în magazinele Carrefour din România, dar aceștia sunt produși de Adapta Robotics, denumit „ERIS”. Ca șic ei din EAU, vor îndeplini exact aceleași funcții. Conform datelor tehnice, roboții sunt capabili să asiste la verificarea stocurilor și folosesc un sistem sofisticat de inteligență artificială. Roboții ajută, mai exact, la creșterea eficienței și reducerea volumului de muncă pentru membrii echipelor din magazine.
„Dorința noastră este să automatizăm prin roboți fizici task-urile care pot fi repetitive sau plictisitoare, sau care nu pot fi automatizate prin soluții clasice, precum cele din fabrici,de pe liniile de producție sau din medii dinamice precum magazinele – așa cum ne-au arătat și nevoile Carrefour.
Credem că roboții vor juca un rol din ce în ce mai important în viața de zi cu zi și noi dorim să îi dezvoltăm în România, ținând cont de nevoile identificate”, spune Mihai Crăciunescu, fondator Adapta Robotics, conform Economica.net.
Camerele și senzorii acestor roboți le permit acestuia să scaneze până la cincisprezece mii de produse, de trei ori pe zi, verificând eventualele erori de stoc, cum ar fi articolele epuizate, nepotriviri de preț, coduri de bare greșite sau poziționarea greșită a stocurilor.