Grupul ING Bank este o bancă globală care deservește aproape 40 de milioane de clienți în peste 40 de țări. Este deosebit de puternică în Europa, unde o bază de clienți de aproximativ 1,4 milioane, în 2019, o face a treia cea mai mare bancă din România. În 2020 a reușit să implementeze mai multe proiecte de digitalizare. Proiectele au venit ca urmare a efectelor pandemiei din România. Cel mai recent produs implementat pentru clienții, persoane fizice, este 3D Secure.
Anul 2020 a adus un efect de bumerang și în domeniul bancar. Ca efect al pandemiei, profitul brut al ING Bank România a scăzut cu 37% anual la 574 milioane lei anul trecut. Deși în pandemie, veniturile băncii au crescut cu 3%, până la 2,1 miliarde de lei în 2020.
„Am început 2021 sub premise pozitive și optimiste, dar există incertitudine pe mai multe niveluri, ceea ce necesită în continuare o conduită prudentă și responsabilă”, a spus Mihaela Bitu, CEO al ING Bank România.
Portofoliul de credite al băncii a crescut cu 3% față de anul anterior la 28,7 miliarde de lei în 2020. Tot în 2020 depozitele au crescut cu 23% la 45 de miliarde de lei. ING Bank România este o unitate a grupului bancar olandez ING. Aa intrat pe piața românească în 1994 și a început să își dezvolte afacerea cu amănuntul în țară în 2004.
Ca și continuitate, ING Bank România și-a continuat proiectele de digitalizare și de securitate pentru procesul de e-commerce. Astfel au anunțat introducerea unui sistem, deja existent la nivel european, 3D Secure. Noul sistem de securitate, 3D Secure, este un standard de securitate recunoscut la nivel internațional pentru plățile online.
Serviciul este implementat acum și în România la cardurile de credit. Este cunoscut sub numele de VISA SECURE pentru plățile efectuate cu carduri Visa sau MasterCard SecureCode pentru tranzacțiile efectuate cu ajutorul cardurilor de credit MasterCard. 3D Secure a fost creat pentru a evita plățile frauduloase efectuate cu cardul de credit, numere de card furate, de exemplu, și pentru a se asigura că titularul legitim al cardului efectuează fiecare plată online.
Efectuarea unei tranzacții online cu un card de credit necesită numărul cardului, data de expirare și criptograma vizuală. Criptograma vizuală reprezintă cele 3 numere de pe spatele cardului solicitate pentru a efectua plăți online. Dar aceste informații pot fi ușor și copiate, permițând schemele de fraudă.
Cu 3D Secure, vor fi solicitate informații suplimentare pentru a confirma că sunteți proprietarul cardului. Cineva care ți-ar copia informațiile despre card sau chiar ți-ar fura cardul nu ar putea face achiziții de la comercianții cu amănuntul care acceptă 3D Secure deoarece nu știe informațiile suplimentare.
Serviciul 3D Secure este complet gratuit. Pentru a utiliza serviciul trebuie îndeplinite două condiții:
Procesul de activare este foarte ușor. De exemplu, pentru ING, pur și simplu activați serviciul „3D Secure” prin înregistrarea cardului Visa în aplicația mobilă Home’Bank, spațiul „Securitatea mea”.
Dacă nu aveți încă Home’Bank, contactați sucursala pentru asistență cu privire la pașii de urmat.
Dacă nu vă activați cardul de credit pentru 3D Secure, nu veți putea plăti online cu cardul de credit pentru achizițiile de la comercianții cu amănuntul care acceptă 3D Secure.
Este clar că sistemul de autentificare dublă încetinește procesul de plată online, dar nu uitați că puținul timp pierdut vă poate salva o mulțime de probleme viitoare. Pentru mai multe informații, puteți citi aici.