Anglia trece printr-o criză profundă în această perioadă. Nu, nu vorbim de pandemie, ci de o altă situație de criză, ca efect al Brexit-ului. După ieșirea din UE, Anglia a decis să impună condiții dure pentru angajații de alte naționalități. Ceea ce Boris Johnson nu a anticipat, este faptul că cei mai mulți șoferi nu sunt britanici. Și astfel s-a ajuns în situația în care Anglia are aproape toate magazinele goale ca efect al lipsei de transportatori de marfă. Ba mai mult, mari companii de servicii publice, de taxi, să ofere salarii exorbitante doar pentru patru săptămâni de muncă.
Guvernul britanic spune că coronavirusul a fost cel mai mare factor din spatele crizei. Secretarul pentru transporturi Grant Shapps a declarat că măsurile de distanțare socială Covid care perturbă pregătirea șoferilor de camioane au fost „principalul motiv” al deficitului, nu Brexit.
Shapps a mai menționat că Germania și Polonia sunt, de asemenea, lipsite de șoferi de camioane din cauza pandemiei. Cifrele Asociației Road Haulage din Anglia sugerează că Shapps a avut un punct de adevăr în legătură cu coronavirusul. Grupul industrial afirmă că 40.000 de teste de pregătire a șoferilor de camioane au fost anulate din cauza blocărilor repetate din 2020 și începutul anului 2021.
Mii de stații de benzină din Anglia au rămas fără combustibil din cauza situației de panică, după zile de cozi lungi la pompe cauzate de lipsa șoferilor de camioane. Analiștii spun că, pe lângă Covid, viteza procesului Brexit poartă multă responsabilitate pentru criză. Aceștia au semnalat o problemă mai largă în care rapiditatea divorțului Marii Britanii de UE afectează planurile guvernului de restructurare a economiei.
Lipsa șoferilor de camioane din Marea Britanie a atins un punct critic pe 27 septembrie. Mii de stații de benzină erau uscate și rezervele de combustibil au rămas blocate în terminale și rafinării. Guvernul a suspendat legea concurenței privind companiile petroliere pentru a încerca să ușureze situația de urgență.
Efectele Brexit-ului din Anglia de-abia de acum încep să se vadă. Deși guvernul britanic nu vrea să recunoască oficial, criza este mult mai profundă. Recent Boris Johnson a cerut UE să se îmbuneze cu privire la restricțiile impuse, pentru a ajuta Anglia să treacă peste această situație mai ușor. Dar cei care au de suferit sunt tot britanicii, care au ajuns să nu mai aibă servicii publice de transport la timp.
De exemplu, una din cele mai mari companii de taxi londoneză a rămas fără șoferi. Situația este disperată, spun oficialii companiei. Așa se face că au început să dea anunțuri de angajare în Anglia, și nu numai, pentru șoferi. Addison Lee Ltd., cea mai mare firmă de taxiuri din Londra, Anglia, oferă 5.000 de lire sterline pentru patru săptămâni de muncă.
Sunt în proces de a recruta șoferi pe fondul unei penurii de personal la nivel național. Garanția salarială se aplică în prima lună și impune șoferilor să finalizeze 140 de călătorii, a declarat compania vineri într-un comunicat prin e-mail, conform postului France24.