S-a lăudat pe Facebook că a omorât elefanți. Nu s-a așteptat la ce a urmat după

de: Puiu Alexandru
01 11. 2019

Un om de afaceri american s-a gândit că este o idee bună să-și etaleze victimele ultimei sale sesiuni de vânătoare pe Facebook. S-a înșelat amarnic.

În anumite țări din Africa, din cauza sărăciei, organizarea unor sejururi de vânătoare este o afacere foarte profitabilă, chiar dacă unele dintre acele aventuri nu sunt neapărat legale și, de multe ori, nu se petrec în sezonul de vânătoare. În acest context, nu ar trebui să vină ca o surpriză faptul că foarte mulți oameni sunt foarte supărați atunci când încep să circule pe internet fotografii precum cea de mai sus. Nu durează mult până devin virale, iar persoanele responsabile ajung și ele, la rândul lor, să sufere un pic.

Cea mai recentă poveste de acest gen îl vizează pe Mike Jines, un director la o companie energetică din Statele Unite ale Americii. Cel mai recent concediu al său a implicat o vânătoare în Africa de Sud, unde a omorât doi elefanți alături de vânătorul profesionist Max Delezenne. Cel mai probabil, acesta din urmă s-a numărat printre organizatori.

Conform spuselor lui Jines, după ce postarea de mai jos a devenit virală, împreună cu numele și adresa sa de email, a primit o serie stufosă de amenințări cu moartea, pe lângă foarte multe manifestări de dispreț în comentarii. Pentru că postarea inițială a fost privată, s-a gândit să-i facă ”o favoare” în acest sens internautul Darrell Eisman, împreună cu un messaj simplu. ”Îmi cer scuze pentru poza deranjantă. Dacă sunteți supărați de ceea ce vedeți, atunci ajutați să devină virală și scrieți-i un email lui Mike Jines spunându-i ce părere aveți.”

Ura față de Jines și faptele sale s-a extins pe Twitter, Facebook, Reddit și cam orice altă rețea socială. Nu a ajutat nici faptul că elefanții care au suferit o moarte tragică par să fie puiuți. Vânătorul pretinde că întregul set de circumstanțe care a dus la moarte elefanților a fost legitimă apărare. El este partener la TopGen Energy în Georgia, iar valul de critici online i-a afectat foarte mult compania. Dacă intri pe pagina ei de Facebook, o să vezi o cantitate semnificativă de agresiune verbală în review-uri.