În urmă cu câteva zile relatam despre decizia Lidl de a readuce anumite produse pe rafturi în Germania. Astăzi aflăm că, fratele mai mic, Kaufland, a decis contrariu. Conform unor relatări din presă gigantul a scos din magazine anumite produse. Motivul este unul foarte simplu, din cauza producătorilor. Decizia i-a nemulțumit pe furnizorii de alimente, iar cei de la Kaufland nu vor să revină asupra deciziei.
Dacă ați fost vreodată în magazinele Kaufland de pe teritoriul german, este imposibil să nu fi văzut în rafturi produsele de panificație de la Riesa Pasta. Vă anunțăm că, din păcate, acest lucru nu va mai fi posibil. Decizia a fost anunțată de Kaufland zilele acestea Oricine caută paste locale la Kaufland în aceste zile va deveni rapid dezamăgit.
Dacă acum câteva săptămâni produsele Riesa zăceau una lângă alta, acum există un gol în rafturi. În momentul de față există doar rămășițe ale mărcii „Joker”, de asemenea un produs din paste de la Riesa. De luni de zile, producătorul de paste din districtul Meißen, scrie presa germană, a încercat să-i convingă pe oficialii Kaufland să le accepte termenii.
Există un motiv clar pentru care nu mai există tăiței Riesa la Kaufland. Companiei nu i se va mai furniza paste Riesa în viitor, a confirmat o purtătoare de cuvânt a Kaufland.
„În ciuda eforturilor intense, nu am reușit încă să găsim o bază comună pentru o cooperare actuală cu furnizorul de paste Riesa.”, spun cei de la Kaufland. Motivul real din spatele acestui conflict este majorarea prețului la produsele Riesa, spun oficialii.
Riesa și Kaufland nu au reușit să cadă la un acord asupra unui preț la discuțiile anuale. Deoarece prețurile materiilor prime, combustibilului și energiei au crescut rapid în ultimii ani, s-au făcut ajustări. Explicația a fost dată de directorul general al Riesa, Mike Hennig.
„Am reușit să ajungem la un acord cu toți ceilalți. Din păcate, acest lucru nu a fost posibil la Kaufland.”, a declarat Mike Hennig.
În opinia directorului Riesa, Kaufland nu este conștient de faptul că producătorul de paste din Riesa nu a fost vreodată într-o astfel de situație. Cu toate astea, produsele din paste au rămas foarte constante în prețurile de vânzare în ultimii ani, mai spune Hiennig. „Deși noi, ca producător, nu suntem autorizați să stabilim un preț de raft”, subliniază el.
Kaufland, care, ca și Lidl, face parte din grupul Schwarz, nu este singurul cu o tactică de negociere atât de dură. În trecut, de exemplu, Edeka a adoptat o abordare similară atunci când negocierile de preț s-au oprit. În toamna anului 2020 Lidl , de exemplu, a scos produsele Haribo.
Rewe, pe de altă parte, a scos tăiței Barilla din gama sa acum un an. În negocierile de prețuri, furnizorii mici, în special, sunt de obicei într-o poziție relativ slabă.