Gigantul Lidl, de-a lungul timpului, a avut în ofertele sale produse din gama dulciurilor, care erau deliciul celor mici. Numai că, printr-o mutare surprinzătoare, le scotea de pe piață. Decizia venea anul trecut, când discounterul Lidl a interzis toate dulciurile de la un producător de cofetărie de pe rafturile sale. Conform unor informații de ultimă oră, acum există o soluție la disputa privind aceste produse.
Celebrului „Urs de aur” al celor de la Haribo i s-a interzis accesul în magazinele Lidl timp de aproape un an. Producătorul de cofetărie Haribo și discounterul s-au certat asupra unor condiții în vara anului 2020. Haribo a dorit să-și vândă urșii gumați la un preț mai mare, Lidl a refuzat să accepte creșterea prețului. Astfel că a impus stoparea livrărilor. Disputa dură între producătorul mărcii și comerciantul cu amănuntul, a fost cu consecințe vizibile pentru ambele părți.
Lidl a înstrăinat fanii Haribo în rândul clienților săi, Haribo a trebuit să se lipsească de unul dintre cele mai importante canale de vânzare și, prin urmare, a pierdut vânzările. Cu toate acestea, nici durata și nici gradul de severitate al litigiului nu sunt neobișnuite. Din nou și din nou există astfel de situații tensionate între comerț și industrie.
Însă interdicția de raft a fost anulată. Lidl a anunțat că va vinde din nou produsele Haribo precum „Goldbären” și „Tropifrutti”. În același timp a mai anunțat că nu mai oferă doar produsele, de același fel, de la producătorul german Katjes.
Un purtător de cuvânt al Haribo a declarat că sunt mulțumiți de faptul că Lidl le dă posibilitatea clienților săi să cumpăre din nou „produsele lor preferate Haribo”. Același purtător de cuvânt a mai confirmat decizia luată de gigantul Lidl de a readuce produsele în rafutri
”Articolele producătorului sunt acum înapoi pe toate rafturile din supermarketurile germane. Suntem încrezători că Lidl le va oferi, în curând, din nou selecția obișnuită de produse Haribo.”, a mai declarat purtătoru de cuvânt al companiei Haribo.
Astfel de situații s-au mai întâmplat și în alte cazuri. Pe lângă Haribo, produsele de la gigantul de paste Barilla care au fost scoase de pe listă de Rewe , lucru care a surprins industria anul trecut. Dar disputa a fost rapid soluționată.
Edeka a reușit, de asemenea, să ajungă la un acord cu Coca-Cola relativ repede. Compania de băuturi a anunțat creșteri de preț pentru produsele sale. Ulterior Edeka a oprit comenzile pentru produse precum Sprite, Fanta sau Cola Light. Decizia a fost doar pentru o scurtă perioadă de timp în vara anului 2020.