Ryanair a dat vestea pe care nu voia s-o audă nimeni. Ce a anunțat șeful companiei

Ryanair a dat vestea pe care nu voia s-o audă nimeni. Ce a anunțat șeful companiei
Michael O’Leary a dat vești proaste pentru pasagerii Ryanair

Ryanair a dat vestea pe care nu voia s-o audă nimeni! Actuala situație de criză afectează toate palierele economice, la nivel mondial. Recent, Michael O’Leary a dat vești proaste pentru pasagerii Ryanair. Șeful companiei tocmai a făcut anunțul trist, accentuând faptul că lucrurile nu se vor schimba în curând. Analiștii anticipau această situație. Ea din păcate a venit, după ce Ryanair a dat vestea pe care nu voia s-o audă nimeni.

Ryanair a dat vestea pe care nu voia s-o audă nimeni! „Nu veți mai vedea aceste tarife în următorii ani”

Michael O’Leary, șeful Ryanair, avertizează că tarifele vor crește timp de 5 ani pentru că zborul este mult prea ieftin. O’Leary dă vina pe prețul ridicat al petrolului și pe taxele de mediu pentru majorări, referitor la creșterea prețurilor, chiar și la zborurile low-cost.

Șeful Ryanair a motivat această declarație, spunând că zborurile aeriene au devenit „prea ieftine” pentru a mai face profit. Condițiile actuale,  în care costurile din industrie cresc vertiginos, nu mai pot susține genul acesta de afaceri.

„Nu există niciun dubiu că, în partea de jos a pieței, tarifele noastre promoționale foarte ieftine – tarifele de un euro, tarifele de 0,99 euro, chiar și cele de 9,99 euro – cred că nu veți mai vedea aceste tarife în următorii ani.

În ciuda acestui fapt, se așteaptă ca clienții să caute opțiuni mai puțin costisitoare, mai degrabă decât să reducă numărul de zboruri.”, a declarat O’Leary la emisiunea Today de la BBC Radio 4.

Șeful companiei tocmai a făcut anunțul trist

Prețurile biletelor la zborurile cu avionul au crescut în Europa și în SUA în această vară. Unele companii aeriene au redus capacitatea din cauza lipsei de personal.

„A devenit prea ieftin pentru ceea ce este. Mi se pare absurd ca de fiecare dată când zbor la Stansted, călătoria cu trenul până în centrul Londrei să fie mai scumpă decât biletul de avion.

În acest context, o combinație între prețurile ridicate ale petrolului și taxele de mediu să împingă tariful mediu al Ryanair. Creșterea ar putea fi de la 40 de euro la 50-60 de euro pe termen mediu.”, a declarat Michael O’Leary.

O’Leary a lansat, de asemenea, un atac la adresa guvernului britanic și a ceea ce el a numit „dezastrul  Brexit-ului”. Ieșirea din UE a împiedicat companiile aeriene să recruteze cu ușurință lucrători europeni. Iar asta,  potrivit industriei, a agravat deficitul de personal în această vară.

„Aceasta este, fără îndoială, una dintre consecințele inevitabile ale dezastrului care a fost Brexit.

Retragerea de pe piața unică, doar pentru a putea spune  Am făcut Brexit, a fost culmea idioțeniei. Dar atunci sunt niște idioți.”, a mai spus Michael O’Leary, șeful Ryanair.

O’Leary a transformat Ryanair dintr-un mic transportator regional în anii ’90 în cea mai mare companie aeriană din Europa prin reducerea costurilor și prin transferarea acestor câștiguri către consumatori prin prețuri ieftine la bilete.

Rivalii de la Ryanair, easyJet și Wizz Air, au raportat, de asemenea, tarife mai mari în actualizările recente pentru investitori. Însă Michael O’Leary este unul dintre primii șefi de companii aeriene care avertizează cu privire la o creștere a tarifelor pe termen lung.

Compania aeriană irlandeză își acoperise majoritatea necesarului viitor de combustibil pentru restul acestui an la 65 de dolari pe baril înainte ca Rusia să invadeze Ucraina, salvând-o de cel mai grav impact al creșterii bruște a prețurilor, mai spun cei de la Financial Times.