Românii, jecmăniți la factura de energie. Înregistrarea care arată ce se întâmplă, de fapt
Tot mai multe nereguli sunt regăsite în ofertele unor furnizori de energie electrică și gaze naturale. Dacă Guvernul și Parlamentul se dau de ceasul morții pentru a-i proteja pe consumatorii vulnerabili, furnizorii de energie electrică umflă prețurile peste noapte, din varii motive. Astfel, românii ajung să fie jecmăniți pe față. O înregistrare bombă arată ce se întâmplă, de fapt. Vei rămâne mască!
Românii sunt prostiți pe față de furnizorii de energie electrică si/sau gaze naturale
Mulți români au fost speriați de sumele la care au ajuns facturile la energie electrică. Ajung să se întrebe dacă nu cumva furnizorii de energie îi păcălesc. De cele mai multe ori, aceștia găsesc ca scuză o reglementare ANRE care-i pune în postură de furnizori vulnerabili. Practic, nu milioanele de beneficiari sunt protejați de valul de scumpiri, ci producătorii și furnizorii.
O înregistrare difuzată de Realitatea Plus a scos la iveală detalii șocante! Un abonat revoltat de majorarea neprevăzută a tarifului energiei a sunat un operator de la call-center-ul de reclamații al ANRE. Ce a urmat este de noaptea minții! (Vezi VIDEO mai jos).
„Stimate client,
Prin prezenta vă aducem la cunoștință că începând cu data de 01.10.2021 va fi aplicabil noul preț de furnizare a gazelor naturale, de: 0.220 lei / kWh exclusiv TVA, accize, taxe și componente reglementate…..conform tabelului anexat.
Ne întemeiem prezenta pe
– dispozițiile art. 59 lit. j), din Regulamentul privind furnizarea gazelor naturale la clienții finali, aprobat prin ordinul președintelui ANRE nr. 29/2016, precum și pe
– dispozițiile art. 6 alin. (1) lit. e), 9 din….Contractul de furnizare a gazelor naturale („Contractul”) încheiat de dumneavoastră.”, se arată în notificarea furnizorului de energie electrică.
Un client a primit un răspuns halucinant din partea ANRE
Din simplul motiv că anumiți furnizori de energie (electrică si/sau gaze naturale) promiteau tarife reduse, românii s-au trezit cu sume umflate la facturile lunare. Așa se face că mulți clienți s-au lovit de noi tarife, majorate chiar și cu 80%, invocându-se „evoluțiile și dificultățile notorii de pe piețele (interne și internaționale)”.
Un astfel de client, nemulțumit de majorarea tarifelor la factura de curent, a sunat la call-center-ul de sesizări al ANRE. Abonatul a cerut explicații în legătură cu faptul că, deși a semnat contract pe un an de zile, unde se specifica un anumit tarif, la scurt timp a fost notificat prin e-mail că tariful s-a modificat. Operatorul s-a învârtit în jurul ordinului președintelui ANRE nr. 29/2016, iar românul a fost sfătuit să se adreseze cui crede el de cuviință.
Șocant este faptul că, potrivit expertului în energie Dumitru Chisăliță, invocarea reglementării ANRE este abuzivă și vine pe fondul unei legislații ambigue.