Soluțiile pe care le au românii în cazul facturilor uriașe la energie. Ce trebuie să facă lumea

Soluțiile pe care le au românii în cazul facturilor uriașe la energie. Ce trebuie să facă lumea
Ce au ajuns să facă românii când primesc facturi uriașe la energie

Facturile la energie le dau bătăi de cap românilor, așa că unii au fost nevoiți să găsească soluții inedite pentru a nu scoate mult prea mulți bani din buzunare. În cazul în care observi că suma pe care trebuie să o plătești este uriașă, află ce trebuie să faci înainte de toate!

Ce fac românii când primesc facturi uriașe la energie. Trucurile la care apelează

Mulți au fost speriați de sumele la care au ajuns facturile la energie, așa că fel și fel de variante au fost analizate pentru a se afla dacă există o greșeală atunci când vine vorba de calculul consumului. Există modalități prin care românii ar putea să economisească bani.

În prag de iarnă, se caută soluții pentru subvenționarea facturilor. Între timp, premierul Florin Cîțu a anunțat că prețul energiei nu o să fie plafonat. Există consumatori ce s-au trezit cu sume uriașe ce trebuiau să fie plătite, iar firmele ce păcălesc românii pot să fie amendate.

Totuși, dacă factura este mai mare ca urmare a unui preț mai ridicat în baza unui contract asumat și în baza unui consum real, poate să fie cerută doar plata eșalonată, căci nu există cale de scăpare atunci când se întâmplă așa ceva, potrivit Digi24.

Cum se pot rezolva greșelile din facturile la energie, de fapt

În cazul în care consumul a fost estimat cu mult peste facturile obișnuite, toți ar trebui să ia legătura cu furnizorul și să întregistreze, ulterior, o plângere. Răspunsul ar trebui să vină în termen de 15 zile lucrătoare, mai ales pentru că estimarea consumului ar trebui să fie făcută după istoricul fiecărui client.

Cei ce vor să abordeze această modalitate pot contacta ANRE prin e-mail la adresa andre@andre.ro sau pe site-ul oficial, la secțiunea PETIȚII. Între timp, la ANPC trebuie să fie completat un formular pe site.

În cazul în care este vorba despre o creștere uriașă o fără bază reală, furnizorul trebuie contactat imediat pentru a se stabili dacă este vorba despre o problemă la contor. Acesta poate să fie verificat, gratis, sau schimbat în cele din urmă pentru ca facturile să revină la normal.

Ce le recomandă tuturor Virgil Popescu, ministrul Energiei

Situația o să devină mai complicată dacă are loc un furt de energie. Totuși, există greșeli ce se fac la distribuitori sau furnizori, generându-se astfel facturi imense. Spre exemplu, un român din Alba Iulia a s-a trezit cu o factură de peste 27.800 de lei.

Problemele pot să fie rezolvate dacă se ia legătura cu furnizorul sau sunt contactate autoritățile. Aceste facturi uriașe nu ar trebui să fie achitate înainte de a se cere explicații, după cum a recomandat chiar ministrul Energiei, Virgil Popescu.

„Reporter: Ce face un cetățean cu o factură mare, plătește factura?
Virgil Popescu: Eu nu aș plăti-o!
Reporter: Riscă să rămână fără curent?
Virgil Popescu: Eu nu cred că riscă să rămână fără curent pentru o factură greșită.”, a transmis acesta.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI