Unul dintre cele mai aglomerate drumuri din țară, Drumul European (DE) 85, cunoscut sub numele de ”Drumul Morții” din cauza numărului ridicat de accidente, va suferi o transformare semnificativă prin introducerea a șapte pasaje pietonale subterane. Această inovație va fi implementată pentru a îmbunătăți siguranța pietonilor și pentru a combate numărul alarmant de accidente care au loc pe acest drum.
Pasajele pietonale subterane reprezintă o premieră pentru acest drum și vor fi dotate cu facilități moderne pentru a asigura accesibilitatea și siguranța. Printre acestea se numără lifturi pentru persoanele cu dizabilități, scări rulante și sisteme de supraveghere video. În total, vor fi amenajate șapte astfel de pasaje, dintre care patru în județul Buzău și trei în județul Vrancea.
Sorin Robu, directorul Direcției Regionale de Drumuri Buzău, a dezvăluit locațiile viitoarelor pasaje subterane: „Pe raza județului Buzău vor fi amplasate la Limeziș, Costești, Mărăcineni și Poșta Câlnău, iar pe raza județului Vrancea, la Garoafa, Golești și în Mărășești, în zona mausoleului.”
Scopul principal al acestor pasaje pietonale este de a reduce drastic numărul accidentelor care au loc pe Drumul European 85, după ce, în ultimii zece ani, peste 5000 de persoane au pierit în accidente pe această șosea, acesta fiind motivul principal pentru care a primit denumirea de ”Drumul Morții”.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat că va aloca aproximativ 309.000 de lei pentru realizarea studiilor de fezabilitate ale proiectului. Cu privire la finalizarea proiectului, acesta ar fi gata până în anul 2026, dacă termenul anunșat seva respecta.
Pe lângă introducerea pasajelor pietonale subterane, s-a implementat și sistemul de circulație 2+1 pe un anumit tronson al Drumului European 85. Ministrul Transporturilor a indicat că această inovație în organizarea traficului ar putea fi extinsă și la alte drumuri naționale, în vederea reducerii accidentelor și ambuteiajelor.
Aceste inițiative le oferă românilor încrederea că și în România se pot face pași importanți în direcția modernizării infrastructurii rutiere, având ca scop principal siguranța participanților la trafic și îmbunătățirea calității experienței de călătorie.