România a ajuns de râs în UE. Suntem ultimii în clasamentul punctelor de încărcare pentru mașinile electrice

România a ajuns de râs în UE. Suntem ultimii în clasamentul punctelor de încărcare pentru mașinile electrice
Ce probleme există în România cu punctele de încărcare pentru mașinile electrice

România este discutată intens în UE, mai ales pentru că există foarte puține puncte de încărcare pentru mașinile electrice în țară, deși cumpărarea autoturismelor este puternic susținută. Mai exact, nu mulți șoferi își doresc să investească în așa ceva dacă nu li se oferă condițiile necesare.

Ce se întâmplă cu punctele de încărcare pentru mașinile electrice în România, de fapt

România se află, alături de Lituania, Grecia, Letonia și Polonia în top 5 al statelor ce nu dispun de foarte multe puncte de încărcare pentru mașinile electrice, existând câte un punct de acest gen la 200 de kilometri, în medie, în timp ce în alte 10 țări există o stație la 100 de kilometri.

Doar 4 țări au ajuns la peste 10 stații de încărcare la 100 de km de șosea, așa că politicienilor li s-a atras atenția asupra discrepanței între planul de interzicere a motoarelor cu ardere internă în 2035 și planul de amplasare a punctelor necesare pentru încărcarea mașinilor electrice de către ACEA, potrivit profit.ro.

Anunțul pe care nimeni nu își dorea să îl audă. De ce nu investesc șoferii în mașini electrice

În timp ce producătorii sunt nevoiți să aducă foarte multe autoturisme de acest gen pentru a putea să facă față planului propus de Comisia Europeană, există multe probleme atunci când vine vorba de stațiile de încărcare, așa că interesul este unul scăzut.

„Cumpărătorii nu vor fi capabili să facă trecerea la vehicule cu zero emisii dacă aici nu vor fi suficiente stații de încărcare de-a lungul drumurilor pe care conduc.”, a transmis Eric-Mark Huitema, director general ACEA.

Mai mult, directorul general ACEA a specificat că țările ce nu au suficiente puncte de încărcare, printre care și România, trebuie să facă investiții uriașe pentru a dezvolta infrastructura. În timp ce țările din Vest progresează, acest lucru nu este suficient pentru a merge mai departe cu schimbările.

„Nu ne putem aștepta ca ei să vrea să cumpere o mașină electrică”

În cazul în care șoferii o să fie nevoiți să călătorească 200 de kilometri pentru a găsi un punct de încărcare pentru mașinile electrice, planul adus în față de politicieni o să aibă de suferit, căci șoferii nu o să își dorească să investească într-un asemenea autoturism.

„De exemplu, dacă cetățenii din România, Grecia, Lituania și Polonia vor avea în continuare de călătorit 200 de kilometri sau mai mult pentru a găsi o stație de încărcare, nu ne putem aștepta ca ei să vrea să cumpere o mașină electrică.”, a adăugat Eric-Mark Huitema.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI