Romaero, principala companie a statului român de tehnologie aerospațială, a intrat în insolvență, după cum relatează Profit.ro. În ultimii ani, compania, care este deținută de Ministerul Economiei, a înregistrat numeroase pierderi. Ministerul Economiei deține 56,71% din capitalul social, SIF Muntenia (23,24%) și Fondul Proprietatea (18,88%).
Romaero a fost băgată în insolvență. Compania aeronautică a fost înființată prin Decret Regal în 1920. De atunci, Romaero a funcționat sub alte denumiri. Prima a fost înregistrată la Atelierele de Reparații Material Aeronautic (ARMA), în 1927.
La finalul anului trecut, compania şi-a cerut insolvenţa la Tribunalul Bucureşti, iar pe 15 ianuarie 2024 instanta a admis un nou termen pentru discutarea cererii.
Romaero a decis să intre în insolvență, după ce încercările de a atrage fonduri de la investitorii de la Bursa de Valori Bucureşti au eșuat. Compania deține un teren imens într-unul dintre cele mai scumpe cartiere din țară: Băneasa. Procesul va fi soluționat de Expert Insolventa SPRL, în locul consorțiului Trust Insolvency Filiala Cluj – Synergy Partners, care s-a ocupat până acum de Romaero.
Citește și: Modificări impozite locale 2024. Românii plătesc taxe mai mari anul acesta
În vara lui 2023, compania a ratat șansa de a fi centru de întreținere, reparații și revizie (MRO) a elicopterelor Black Hawk produse de gigantul militar american Lockheed Martin, potrivit celor de la Profit.ro.
Compania se afla într-o situație critică financiară încă de anul trecut, când a obținut aprobarea AGA pentru scoaterea la vânzare prin licitație a mai multor clădiri și terenuri din patrimoniul propriu, amplasate în Sectorul 1 din București. Prețurile porneau de la 87,2 milioane lei plus TVA. Atunci, Romaero avea datorii totale de 733 mil. lei, din care 140 mil. lei datorii curente şi 593 mil. lei datorii pe termen lung.
În prezent, compania este condusă de Bogdan Costas din poziţia de director general şi de Ionel-Daniel Butunoi din funcţia de preşedinte al consiliului de administraţie
Pe data de 22 ianuarie 2024, compania specializată în producție, servicii și cercetare-dezvoltare în domeniul aeronauticii pentru aeronave civile și militare de pasageri sau cargo, va mai avea o ultimă șansă de a încerca să scoată bani de capital de lucru de la acționarii săi minoritari privați.
Citește și: Cât a crescut salariul mediu net în România. Suma pe care o câștigau angajații la final de an