Regio Călători, cel mai mare operator feroviar privat din România, va introduce în circulaţie, din data de 9 decembrie, două trenuri cumpărate la mâna a doua din Franţa. Pe ce linie vor circula.
Modelul adus în România are trei vagoane, cu o capacitate de 228 de locuri, şi a fost produs în 15 exemplare. Noile trenuri vor circula pe ruta Brașov – București, iar în sezonul estival vor circula și pe ruta Brașov – Mangalia, potrivit Adevărul.
„Primele două rame noi ale Regio Călători (fostul RegioTrans – n. red.) au efectuat probe de parcurs, pe 29 noiembrie, între Braşov şi Câmpina. Urmează zilele următoare probe până la Bucureşti”, spune Andrei Andras, membru al Asociaţiei Metrou Uşor.
Ramele SNCF Class X 72500 reprezintă o serie de automotoare diesel produse de Alstom pentru operatorul naţional francez în perioada 1997-2002. Ele erau folosite pentru transport expres regional (TER), în special în zonele din sudul şi vestul Parisului şi pe coasta sudică. Trenurile au fost fabricate să atingă o viteză maximă de 160 km/h şi se pot cupla. Modelul adus în România are trei vagoane, cu o capacitate de 228 de locuri, şi a fost produs în 15 exemplare.
Fiecare vagon motor (cele terminale) este echipat cu două motoare MAN care dezvoltă un total de 800 cai putere și are o putere totală de tracţiune la 1.600 cai putere (1200kW), cu transmisie hidromecanică Voith. Fiecare vehicul dispune şi de un generator auxiliar Perkins/Mecalte pentru serviciile din salon, respectiv lumină, aer condiţionat, acţionarea uşilor, etc, instalaţia având 181 cai putere (135 kW).
În legătură cu postul de conducere, s-a aplicat modelul TGV cu un scaun central şi pupitru computerizat, care pune la dispoziţie instrumente de diagnoză în timp real a problemelor automotorului.
Totuşi, au existat probleme cu aceste trenuri – o primă actualizare a venit imediat după lansarea modelului şi a vizat îmbunătăţiri la softul calculatorului şi diferite sisteme de siguranţă, iar o a doua a introdus aproape 200 de modificări asupra sistemelor automotorului. Acestea vizează aşezarea cabinei interioare, serviciile pasagerilor şi aspectul.
Cu toate acestea, după patru ani de serviciu comercial, Alstom şi SNCF încă mai lucrează la soluţii, pentru că, încă există probleme cu generatoarele şi sistemele de acţionare a uşilor. Aceste probleme şi altele, care au impus de-a lungul anilor limitarea vitezei de operare comercială la 120km/h, împreună cu introducerea unor serii noi de trenuri au determinat conducerea SNCF să caseze treptat această clasă.