Reacția oficială ING, după ce o femeie e decisă să dea banca în judecată fiindcă nu a stopat o tranzacție neautorizată: „Este vital ca persoanele care utilizează serviciile de banking să își protejeze datele”

Reacția oficială ING, după ce o femeie e decisă să dea banca în judecată fiindcă nu a stopat o tranzacție neautorizată: „Este vital ca persoanele care utilizează serviciile de banking să își protejeze datele”
O femeie din Iași, decisă să dea în judecată banca ING, după ce nu a făcut nimic ca să stopeze o tranzacție neautorizată. Cum și-a luat țeapă ieșeanca

O femeie din Iași a pun un anunț pe OLX în care dorea să vândă o tablă școlară. Aceasta a fost păcălită să ofere datele de pe cardul ING și a realizat că din contul ei lipsesc 900 de lei. Femeia a reclamat situația la bancă, însă tranzacția nu a fost anulată, iar acum vrea să dea în judecată banca.

UPDATE: Reacția oficială ING

Reprezentanții băncii ING spun că banca nu va cere niciodată detalii private despre cont sau card prin SMS, e-mail sau telefon. În astfel de cazuri, este foarte important ca persoanele care primesc asemenea mesaje să nu acceseze niciodată link-urile respective.

De asemenea, există anumiți pași care trebuie respectați atunci când o persoană bănuiește că este victima unei fraude.

„Banca investește resurse considerabile pentru a preveni fraudele, atât prin sistemele tehnice implementate, cât și prin derularea de campanii de informare pentru portofoliul de clienți și al publicul larg deopotrivă. Printre acestea se numără parteneriate alături de companii private (precum OLX), autorități și asociații profesionale (precum Poliția Română sau CERT-RO), dar și prin canale proprii precum pagina dedicată de pe website-ul ing.ro, informări periodice folosind newslettere, postări pe rețelele de socializare și informări de presă.

Reluăm un mesaj foarte important pentru orice persoană care deține un cont bancar: banca nu îți cere niciodată detalii despre cont sau card prin e-mail, SMS sau telefon. Este vital ca persoanele care utilizează serviciile de banking să își protejeze datele și să nu acceseze niciodată serviciile de mobile și internet banking de pe link-uri necunoscute, inclusiv primite prin e-mail, sms sau mesageriile rețelelor de socializare și ale platformelor de comerț. De asemenea, recomandăm activarea notificărilor de tip push și a sms-urilor acolo unde banca le pune la dispoziție.

În cazul în care o persoană suspectează că este victima unei fraude (de exemplu: primește SMS cum că a avut loc o logare în aplicație de pe un dispozitiv pe care nu îl recunoaște deși nu a solicitat acest lucru sau observă tranzacții pe care nu le-a inițiat prin intermediul notificărilor push), recomandăm următorii pași:

● Anunțarea imediată a băncii și echipei de customer care a băncii (numărul de telefon se află pe cardul bancar). În funcție de situația punctuală (eg: malware sau clonare card), echipa băncii va explica următorii pași;

● Blocarea numărului de telefon al atacatorului/Ștergerea e-mail-ului de phishing, în funcție de canalul prin care acesta a fost contactat;

● Scanarea dispozitivului cu un antivirus de încredere pentru a se controla dacă există un virus în cazul accesării unui link de phishing;

● Schimbarea parolelor pentru aplicațiile și conturile online de pe un alt dispozitiv, care să nu fie potențial infectat;

● Depunerea unei plângeri pe website-ul Poliției Române sau la cea mai apropiată secție de poliție dacă se observă tranzacții neobișnuite din cont.”

A rămas fără bani din contul ING

Anda S., în vârstă de 40 de ani, spune că este pentru prima dată când încearcă să vândă produse pe OLX, din dorința de a mai scăpa din lucrurile voluminoase din casă. A pus anunț cum că vinde o tablă școlară, iar un cumpărător i-a dat mesaj pe WhatsApp din platforma OLX un link și un mesaj prin care clientul făcea plata.

Neștiind ce înseamnă, femeia a completat cu numerele de pe card, în speranța că va primi banii. Imediat a observat că banii ei au început să dispară, adică 900 de lei, chiar dacă nu a aprobat nicio tranzacție.

„Am sunat la ING, dar au spus că nu au ce face. Am sunat să stopeze transferul. Ei au așteptat să-mi ia banii. Eu le arăt unde este hoțul, dar ei nu au făcut nimic. Cei de la ING au spus că îmi vor trimite un răspuns în termen de 30 – 90 de zile. Am înregistrat o plângere și la Poliția Română. La BRD, tranzacția poate fi anulată imediat, la cerere. Tranzacția a stat 2 zile în așteptare și nu a făcut nimeni nimic”, a precizat Anda S.

Femeia vrea să fie despăgubită de bancă

Ieșeancă spune că are de gând să dea în judecată banca pentru a fi recupera banii pierduți. Pe de cealaltă parte, reprezentanții ING au precizat că nu este pentru prima dată când clienții băncii au fost înșelați prin aceeași metodă, prin intermediul platformei OLX.

Aceștia au transmis mai mult recomandări prin care pot fi evitate asemenea fraude asupra conturilor. De asemenea, nu este pentru prima dată când banca a fost implicată în scandaluri cu persoane are s-au trezit cu conturile fraudate.

„Eu voi merge până la capăt. Voi da în judecată banca. Nu poți să nu faci nimic când cineva îți indică și unde este frauda. Platforma a fost atât de prost securizată, încât nici măcar nu s-au văzut numele comerciantului și nici suma. Dintr-o dată nu mai aveam niciun ban, iar apoi am primit un mesaj albastru specific ING, după tranzacționare, care mă anunța că banii vor fi transferați în alt cont. Iau în calcul și o plângere împotriva OLX”, a mai spus reclamanta.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI