Produsul periculos retras de urgență de Carrefour. ANSVSA: „Este o ‘suspiciune de fraudă’”

Produsul periculos retras de urgență de Carrefour. ANSVSA: „Este o 'suspiciune de fraudă'”
Produs retras de urgență de pe rafturile magazinelor Carrefour

Care este produsul periculos care a fost retras de urgență de pe rafturile supermaket-urilor Carrefour? Vicepreședintele ANSVSA vine cu mai multe detalii.  Iată anunțul alarmant din partea celebrului retailer!

Carrefour retrage de urgență un produs

Carrefour vine cu un anunț îngrijorător pentru clienți. Celebrul retailer a retras din magazine peste 12 tone de portocale cu reziduuri de pesticide peste limita admisă. Acestea au fost distribuite de un furnizor care a menționat eronat pe etichetă că portocalele provin din Grecia, dar ele sunt din Egipt.

Vicepreşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) declară că în această situaţie de schimbare a originii produselor există o suspiciune de fraudă.

Anunțul făcut de lanțul de supermarket-uri a fost făcut public pe site-ul oficial al ANSVSA. Retailer-ul a precizat și că a fost primit o notificare din partea furnizorului Andros Stil SRL. Motivul pentru care clienții trebuie să se îngrijoreze este în legătură cu depășirea valorilor admise de reziduuri de pesticide.

Detalii

  • Ai AICI magazinele în care au fost distribuite portocalele din acest loc!

Carrefour a mai precizat și că fructele au fost comercializate în perioada cuprinsă între 23.12.2021 – 05.01.2022. Originea produsului a fost menționată greșit pe etichetă de către Andros Stil SRLA. Detaliile despre produs sunt: „portocale calibru 4-5, Origine: Egipt, EAN: 2908513000000, Lot: 63585”.

„Se recomandă persoanelor care deţin produse din lotul descris mai sus, comercializate în perioada 23.12.2021- 05.01.2022 să nu le consume, ci să le distrugă sau să le aducă înapoi în magazinele de unde le-au cumpărat.

Contravaloarea produselor va fi returnată, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal. Ne cerem scuze pentru inconvenienţele create! Pentru informaţii suplimentare, puteţi contacta Carrefour România S.A.: clienti@carrefour.com”, menţionează retailerul.

„Ancheta este încă în derulare”

Vicepreședintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor a declarat în cursul zilei de joi că în situația de față a originii produselor există o suspiciune de fraudă. Dacă se va constata acest lucru, vor fi informate și organele abilitate.

„Dintr-un lot de 20 de tone de portocale au fost vândute 12,4 tone către un depozit şi diferenţa către alte două judeţe, Dâmboviţa şi Ilfov, iar aceste 12,4 tone s-au dus la Carrefour.

Cei de la depozitul care a făcut distribuţia către supermarketuri spun că din eroare umană, când s-a făcut sortarea, deşi ele erau în cutii de Egipt, le-au schimbat în cutii de Grecia şi cu etichete de Grecia. Susţin că este o suspiciune de fraudă.

Ancheta este încă în derulare, dar dacă constatăm că este o fraudă vom informa şi organele abilitate. Nu tolerăm astfel de practici frauduloase care pun în pericol sănătatea publică şi dezinformează consumatorii”, a declarat președintele ANSVSA, pentru Agerpres.