Produsul bunicii de la țară care l-a îmbogățit pe acest român. La magazinul lui e coadă tot timpul
În România, după 1990 au apărut tot felul de mici afaceri, de familie, bazate în mare pe produse și rețete din familie. Așa se face că în 2014, un tânăr antreprenor avea ideea de a deschide un spațiu comercial unde a început să vândă scovergi, făcute după o rețetă a bunicii sale. Astăzi Mircea Ion are o afacere înfloritoare și se gândește să deschidă mai multe locații.
Mircea Ion, de la rețeta buncii de scovergi la franciză
În urmă cu 7 ani tânărul Mirea Ion căuta o modalitate de a face ceva bănuți, și a tot încercat să găsească rețeta sucesului. Tânărul antreprenor povestește că totul a plecat de la o constatare simplă. Peste tot pe unde a mers, în București și în țară, a văzut că sunt locații de tip fast-food, dar toate cu produse de origine orientală, dar niciunul cu produse autohtone, românești. După ce a testat piața, a găsit în cele din urmă locul cu cel mai bun vad de clienți, în Centrul Vechi al Bucureștiului, unde a investit 20.000 de euro într-o locație, și a început să vândă scovergi făcute după rețeta bunicii.
„Am deschis Scovergăria Micăi în 2014. Am văzut că peste tot în ţară şi în Bucureşti sunt fast-fooduri cu mâncare orientală, cu shaorma, dar nimic românesc. M-am gândit cum să promovez, în regim de fast-food, un produs românesc cunoscut. Eram pe stradă în ziua în care mi-a venit ideea cu scovergile, am avut un declic. O lună de zile am tot căutat un spaţiu comercial.
Mergeam cu maşina, pe jos, cu metroul, ieşeam la gurile de metrou şi, într-o seară, când mergeam spre casă cu un taximetrist, l-am întrebat dacă ştie vreun spaţiu bun, cu trafic pietonal. Şi mi-a spus că dacă vreau ceva bun să merg în Centrul Istoric. Am căutat şi l-am găsit pe acesta. Nu avea poze, nu avea nimic. Am venit să îl văd, am stat, am numărat potenţialii clienţi vreo trei zile – oamenii care treceau pe stradă – şi după aceea am hotărât să rămânem aici.”. povestește Mircea Ion pentru Business Magazin.
„A venit pandemia”
După aproape 6 ani de muncă, mai povestește Mircea Ion, afacerea a prosperat și, cum era de anticipat, a decis că este momentul să investească alte 200.000 de euro în spațiul existent, având în minte și deschiderea altora noi. Numai că a venit anul 2020 și pandemia, situație ce le-a dat peste cap planurile, plus că au fost nevoiți să închidă pentru cel puțin două săptămâni.
„Noi aveam undeva la 300-400 de clienţi pe zi, şi am ajuns la 500-600 în februarie. Am închis de tot timp de două săptămâni, pentru că s-a speriat toată lumea, angajaţii erau un pic speriaţi să vină la muncă, aşa că am luat decizia să închidem.
(…) Asta am avut în plan şi anul trecut, dar a venit pandemia. Pe noi ne-a prins după o lună în care reinvestisem 200.000 de euro în afacere. Şi am cam aşteptat un pic anul ăsta, pentru că nu am ştiut încotro să o luăm. Acum urmează să mai facem încă un punct de lucru şi după aceea să francizăm.”, mai povestește tânărul antreprenor.
„Scovergăria Micăi” se extinde în noi locații
După perioada grea de anul trecut, în 2021 lucrurile au mers mai bine, spune Mircea Ion. Așa că se gândește să investească cel puțin 300.000 de euro în noi locații, urmând ca mai apoi să francizeze brand-ul „Scovergăria Micăi”. Mircea Ion recunoaște că are cereri mari pentru francizarea brand-ului, dar recunoaște că „nu am stabilit cum va funcţiona franciza, dar pentru a-şi păstra calitatea noi vrem să produce toată gama şi să livrăm francizorului, care doar să se ocupe de spaţiu, ca şi când ar avea un mini-market, cumpără şi revinde.”
„Asta avem în plan, iar acum urmează să mai căutăm încă un spaţiu, să mutăm o parte din producţie şi să facem încă un spaţiu comercial. Zona de birouri Pipera nu. Am vrut la birouri dar acum este incertă întoarcerea angajaţilor la birou. În plus, noi avem nevoie de şapte zile de vânzare, nu de cinci, iar la birouri vinzi cinci zile, în weekend nu.
Încă nu am stabilit cum va funcţiona franciza, dar pentru a-şi păstra calitatea noi vrem să produce toată gama şi să livrăm francizorului, care doar să se ocupe de spaţiu, ca şi când ar avea un mini-market, cumpără şi revinde. Nu m-am gândit la o investiţie minimă pentru franciză, dar doar investiţia în spaţiu depăşeşte 100.000 de euro. E şi un business sigur, nu suntem pe restaurante, nu ne mai afectează nici pandemia. Viitorul ce va fi? IT şi mâncare, acesta e viitorul”, mai spune Mircea Ion pentru Business Magazin.