Programul ‚La Doi Pași’, un concept de franciză menit să îi ajute pe micii comercianți independenți poate să devină o sursă de venit pentru mulți români. Pentru faptul că este o întreprindere mică, peste 80 de magazine de pe piața autohtononă dintre cele 200 care s-au alăturat programului funcționează deja. Motivul? Există libertatea de a alege o parte din furnizori, iar de promovare se ocupă francizorul.
Veniturile sunt în creștere atunci când vine vorba despre magazinele de cartier, susțin reprezentanții retailer-ului. Totuși, cât costă să îți deschizi o franciză de acest gen și cum se desfășoară procesul? Înainte de toate, departamentul Clienți Revânzători din cadrul Metro face cercetări pe teren pentru a stabili potențialul comercial al zonei alese.
Apoi, angajații întocmesc planul tridimensional pentru magazin și stabilesc necesarul de echipamente. Pentru amenajarea spațiului unui magazin de 40-60 de metri păstrați este nevoie de 5000 de euro. Acest tip de magazine captează imediat interesul clienților, deci profitul este garantat, mai ales pentru că de promovare se ocupă Metro.
Potrivit B65.ro, un magazin mic, ce are patru angajați și o chirie lunară de aproximativ 550 de euro, poate avea pierderi în primul an, iar o franciză ‚La doi pași’ medie va genera un profit anual de 110.000 lei, dacă există vânzări de aproximativ 5000. În calcul s-a luat și o chirie mai mare, anume de 800 de euro.
„Noi am făcut un magazin de 84 mp cu foarte multe vitrine cu perdea de aer, care sunt scumpe. Amenajarea acestei unități cu echipamente noi a costat circa 9.000 euro. Cu acești bani, în magazinul-model, compania a amplasat rafturi de perete, șase rafturi centrale tip gondole, capete de rafturi pentru gondole, două vitrine duble mari de băuturi, o vitrină pentru lactate de 2 m cu perdea de aer, o vitrină de 2m cu perdea de aer pentru mezeluri cu autoservire, o vitrină cu perdea de aer pentru legume și fructe, un raft uscat, lăzi pentru înghețată și pentru legume congelate și tejgheaua pentru casa de marcat”, a declarat angajatul departamentului Clienți Revânzători, potrivit publicației menționate mai sus.
De asemenea, dacă unitatea comercială are peste 100 de metri pătrați, aceasta va avea profit încă din primul an în caz că vânzările zilnice sunt de 10.000 lei, iar chiria lunară este de 1500 de euro și sunt prezenți șapte angajați cu o renumerație 900 de lei, mai ales dacă nu există o concurență foarte mare în zona respectivă. Publicația B65.ro menționează că aceasta ar fi cea mai rentabilă investiție.
Totuși, există câteva reguli pentru a deschide un astfel de magazin. Articolele trebuie să aibă aceleași prețuri în catalogul Metro ca și în magazin. De asemenea, produsele trebuie să aibă prețuri speciale, adică cu 5% mai mari ca unele din Metro Cash& Carry. Pe lângă faptul că este amplasat un ecran LCD pentru a promova produsele ce au prețuri avantajoase, mereu se stabilește și o tematică pentru a capta oamenii din zona aceea.
Cât despre structura organizatorică, programul de lucru, dar și selecția angajaților rămân la latitudinea patronului. Reteaua ‚La Doi Pași’ le permite persoanelor să își ajute rudele, oferindu-le un loc de muncă, ceea ce vine ca o surpriză din partea acestui concept.