Un produs românesc a intrat cu dreptul pe piața japoneză, locuitorii fiind încântați de beneficiile acestuia. Așadar, care este produsul autentic românesc care a cucerit Japonia. Se vinde ca pâinea caldă: „Le-a plăcut gustul”.
Pălinca românească este gata să cucerească Japonia, cea de-a treia economie a lumii acordând băuturii românești un statut special. Indicația geografică le va confirma consumatorilor japonzei că au de-a face cu un produs autentic, de calitate, fabricat doar în România.
Pe lista produselor protejate mai sunt brânzeturi celebre precum Camembert de Normandie și Parmigiano Reggiano, preparate din carne ca Prosciutto di Parma, sau franțuzescul foie gras de canard.
Momentul înlocuirii sake-ului japonez cu palinca românească a fost surprins la o petrecerea unor surferi din în Țara Soarelui Răsare. Abia după ce s-a conumat palincă a început petrecerea adevărată
Spre deosebire de băutura tradițională japuneză, sake, făcută din orez și care are circa 15% alcool, pălinca românească este mult mai aromată și mai tare, având până la 50% alcool. Astfel, un student român la Tokyo crede că are toate șansele să câștige o cotă de piață semnificativă în Țara Soarelul Răsare.
”E în cultura lor băutul cu colegii și prietenii și au aceste izakaya, care sunt niște baruri în care, specific, se bea”, spune Vlad Măcelaru, student român la Tokyo.
Un om de afaceri din Cluj a pregătit deja o gamă de băuturi alcoolice destinate exclusiv pieței din Japonia. Vor putea fi comandate întâi într-un restaurant cu specific românesc din Tokyo, apoi, exportatorul va onora și alte comenzi.
Și proprietarul unei distilerii de pe lângă Brașov intenționează să intre pe piața din Japonia, după ce turiști veniți de acolo i-au degustat cu plăcere licorile.
”Le-a plăcut felul cum producem, că avem foc cu lemne, că producem doar din fructe, le-a plăcut gustul, au fost încântați de calitatea pălincii de gutui, aromele de caise și prună”, spune Grigoraș Guiman, producător de palincă.
A fost semnat un parteneriat economic, în 2019, între Uniunea Europeană și Japonia, în cadrul cpruia peste 400 de produse, din ambele părți, beneficiază de protecție. Lista s-a extins treptat, astfel că palinca românească se situează printre ultimele incluse.
Citește și: Produsul românesc care face furori în China
”Este o declarație de onoare. Piața japoneză este una foarte bogată, este o deschidere în plus de care aveam nevoie. Dacă produsele românești apar laolaltă cu brie, cu cammerbert, cu roquefort, cu vinurile franțuzesti cele mai cunoscute în lume, care au un branding mult mai mare decât tot ce avem noi în România, după mine e un lucru foarte bun”, spune Nicu Ștefănuță, europarlamentar.
Nu în ultimul rând, exporturile de băuturi alcoolice din UE către Japonia se ridică la circa un miliard de euro, iar o sticlă de palincă se poate comercializa acolo și 300 de euro.