20 feb. 2024 | 20:58

Produsele pentru care plătești și cu 50% mai puțin în magazinele din România. Ministrul Agriculturii vrea să le interzică

Social
Produsele pentru care plătești și cu 50% mai puțin în magazinele din România. Ministrul Agriculturii vrea să le interzică
Ministrul Agriculturii vrea să interzică aceste produse

Ca urmare a scăderii puterii de cumpărare, din ce în ce mai mulți caută acele magazine unde produsele sunt vândute la jumătate de preț. Genul acesta de magazine există de ceva vreme și în România, și conform analiștilor, numărul lor va crește. Așa că, citește mai departe și află care sunt produsele pentru care plătești și cu 50% mai puțin în magazinele din România, și despre care Ministrul Agriculturii spune că vrea să le interzică.

În România, goana după promoții este un sport național

Odată cu apariția marilor supermarket-uri și hipermarket-uri, majoritatea au săptămânal și lunar tot felul de promoții și oferte la prețuri cu până la 50% mai mici. Și, având în vedere explozia prețurilor, și diminuarea puterii de cumpărare a românilor, în România, goana după promoții este un sport național, mai ales în cazul celor cu venituri mici.

Vezi și: Produsul românesc care e o marfă de lux în vestul Europei. La noi e gratuit, mulţi îl aruncă

Așa se face că, nu de puține ori, marile lanțuri scot la vânzare și produsele pentru care plătești și cu 50% mai puțin, majoritatea fiind mărci proprii ale acestor lanțuri de mari magazine. Pe de altă parte, există în piață și un număr de magazine de tip discount, unde produse de marcă se vând tot cu 50% mai iefine.Produsele pentru care plătești și cu 50% mai puțin în magazinele din România. Ministrul Agriculturii vrea să le interzică

În unele cazuri, aceleași produse se vând cu prețuri mici, iar cele care au marca proprie a lanțurilor de magazine mari, ajung să fie vândute cu până la 10-15 lei mai mult, față de un magazin de tip discount.

Ministrul Agriculturii vrea să interzică produsele pentru care plătești și cu 50% mai puțin în magazinele din România

Deși există proiecte prin care sunt susținuți producătorii locali, în detrimentul produselor de import, prețurile au crescut chiar și în cazul acestora, iar justificările acestor creșteri sunt costurile mari de producție.

Vezi și: Tichete pentru masa de Paşte 2024. Cine le primeşte şi care este suma dată de stat

Cu toate astea, actualul ministru al Agriculturii, când vine vorba de produsele pentru care plătești și cu 50% mai puțin în magazinele din România, spune că se gândește serios să le interzică, mai ales pe cele marcă proprie a marilor lanțuri de superkarmeturi.

„Ca ministru al Agriculturii, eu aş scoate marca proprie definitiv din comerţ. Pentru a se crea o relaţie comercială corectă. De ce să avem marcă proprie unde 4 lei este kilogramul de lapte şi alt lapte intră cu 7 lei”, a declarat Florin Barbu, ministrul Agriculturii.

Produsele pentru care plătești și cu 50% mai puțin în magazinele din România. Ministrul Agriculturii vrea să le interzică

Cum reușesc magazinele mai mici să rămână competitive cu supermarketurile

Supermarketurile sunt adesea în măsură să ofere prețuri mai mici decât magazinele mai mici datorită capacității lor de a cumpăra produse în cantități mai mari, ceea ce le permite să negocieze prețuri mai bune cu furnizorii. În plus, supermarketurile beneficiază de economii, ceea ce înseamnă că dimensiunea lor mai mare le permite să își repartizeze costurile fixe pe un număr mai mare de vânzări, ceea ce duce la costuri medii mai mici pe unitate. Acest lucru le permite să ofere produse la prețuri mai mici în comparație cu magazinele mai mici.

Vezi și: Câți bani a primit o studentă pentru un loc de muncă la un supermarket: „E bătaie de joc în ziua de azi”

De cealată parte, magazinele mai mici pot rămâne competitive cu supermarketurile, în ciuda prețurilor mai mari, concentrându-se pe diverși factori care le diferențiază de marii retaileri.Produsele pentru care plătești și cu 50% mai puțin în magazinele din România. Ministrul Agriculturii vrea să le interzică

În timp ce se pot confrunta cu dificultăți în a concura cu prețurile mai mici ale supermarketurilor, acestea își pot valorifica punctele forte unice, cum ar fi produsele specializate, serviciile personalizate, confortul și implicarea în comunitate, pentru a atrage și a păstra clienții care apreciază acești factori mai mult decât prețul.