Veste tristă pentru clienții Lidl. Celebrul lanț de supermarketuri elimină complet multe produse de pe rafturi. Acestea nu vor mai putea fi disponibile din 2023. Decizia este valabilă în mai multe ţări, inclusiv în România şi Austria. Totuși, încă mai ai timp să le cumperi, deoarece măsura nu se va aplica în sezonul sărbătorilor de iarnă.
Retailerul german Lidl scoate multe produse de pe rafturile magazinelor sale din mai multe ţări, inclusiv din România sau Austria. Trebuie să știi că decizia supermarketului nu se aplică de Crăciun. Care este motivul din spatele acestei măsuri radicale?
Mai multe produse vor dispărea din Lidl în anul 2023. Magazinele sale resimt pierderea puterii de cumpărare a clienților din cauza inflației. De ceva vreme, gama sa de produse a depășit sfera alimentară și a articolelor de uz curent. Aparatele electrice se schimbă săptămânal, uneltele și ustensilele de bucătărie, hainele sau dispozitivele de sezon au acum un loc fix în programul comercianților.
Dar problemele legate de livrare și de inflație ridicată determincă ca tocmai aceste produse nealimentare, în mod normal foarte profitabile, să creeze dificultăți pentru discounteri. Astfel, vor dispărea în curând în număr mare de pe rafturile Lidl.
Potrivit cotidianului german Lebensmittelzeitung, Lidl intenționează să își reorganizeze radical produsele, ca urmare a scăderii puterii de cumpărare a clienților săi. În ultimele săptămâni și luni, lanțul de supermarketuri a constatat că articolele cu un preț mai mare de 20 de euro nu se mai cumpără. „Starea de spirit a consumatorilor este la pământ”, se plânge retailerul.
Discounterul, prezent în 32 de țări și cu sediul central în Baden-Württemberg (Germania), suspectează că situația este cauzată de costurile tot mai mari la energia electrică. Pe scurt, chiar și în magazinele de reduceri, clienții devin mai cumpătați. Așa că Lidl își reduce semnificativ gama de produse nealimentare în 2023.
„Potrivit unor cercuri bine informate, obiectivul de 15% din totalul vânzărilor de produse nealimentare nu poate fi menținut”, scrie sursa mai sus amintită. Schimbarea este valabilă pentru Germania și multe alte țări, inclusiv România sau Austria. Deoarece s-a prăbușit cererea, „nu se întrevede nici măcar pragul de 10 procente”.
Situația nu este singulară. Compania mamă a lui Hofer, Aldi, se confruntă, de asemenea, cu scăderi dramatice ale vânzărilor de bunuri oferite. Vezi produsele de la Lidl pe care toţi românii trebuie să le aibă în casă de Revelion. Sunt la super ofertă, profită acum.