Vești proaste pentru consumatori. Anumite produse alimentare vor dispărea de pe rafturile magazinelor, deoarece comercianții nu mai pot susține costurile mari de producție, dar nici nu-și permit să le scumpească. Multe companii au început să reducă articolele mai puțin populare încă din pandemie, iar trendul câștigă teren.
Companiile majore de consum, inclusiv Kraft Heinz şi Conagra Brands, sacrifică linii de produse, pentru a combate costurile mari şi scăderea cererii clienților, susțin directorii. Multe dintre ele au început să-şi reducă ofertele în timpul pandemiei de coronavirus şi reînnoiesc agresiv aceste eforturi, eliminând articolele mai puţin populare, astfel încât să se concentreze pe cele la care pot creşte mai uşor preţurile, pe fondul inflaţiei alimentare prelungite.
Metoda pare să funcționeze, directorii Nestle şi Unilever afirmând că au înregistrat economii de miliarde, după ce au renunţat la produsele cu vânzări slabe. De curând, Conagra a întrerupt fabricarea unei plăcinte cu cremă de prăjituri și ciocolată – Marie Callender, pentru a face loc unui desert cu mere, fără zahăr adăugat, care se vinde mult mai rapid.
„Nimeni nu va avea o medie perfectă. Cheia este să ai mai mulţi câştigători decât învinşi”, a indicat directorul general Sean Connolly.
Eliminarea articolelor alimentare mai puţin populare face parte dintr-un „program de reducere a complexităţii” la Kraft Heinz, au anunțat directorii săi la Conferinţa Consumer Analyst Group din New York, săptămâna aceasta. Recent, celebra companie a scos din fabricaţie maioneaza Heinz.
De asemenea, CEO Mondelez International, Dirk Van de Put, a explicat că producătorul Oreo are reguli clare privind înlocuirea produselor vechi cu altele noi, deoarece are „prea multe arome”.
„Uneori avem tendinţa de a lansa o mulţime de lucruri pentru că sunt interesante, dar trebuie să fim foarte riguroşi”, au recunoscut șefii. Pe măsură ce Mondelez scoate produse cu puncte de preţ diferite, adaugă complexitate, a mai spus el.
Mai nou, marile companii se axează pe produse de dimensiuni mai mici, dar la „discount” (pentru magazinele cu reduceri), a declarat Justin Cook, lider în cercetarea produselor de larg consum la Deloitte, adăugând că, de regulă, cumpărătorii cu bugete calculate caută mai frecvent chilipiruri.
„Este mai scump să faci un produs cu volum mai mic. Dacă nu este un articol de înaltă performanţă pe care oamenii trebuie să-l aibă absolut, companiile simt că este mai greu să crească preţul”, a relatat Cook.
Un alt brand consacrat, Nestle, a dezvăluit că renunţarea la produse a generat economii de un miliard de franci elveţieni (1,06 miliarde de dolari), în timp ce Unilever (bunuri de larg consum) a „salvat” două miliarde de dolari. Articolele eliminate sunt cele cu o nişă sau o popularitate limitată.
Totodată, Kellogg a renunţat la linia de shake-uri proteice Special K, iar Nestle a scos de la raft paninii Lean Cuiseine Nestle, baconul congelat Sweet Earth Benevolent şi hot dogii Earth Vegan, au confirmat purtătorii de cuvânt ai companiilor.
Walmart (cea mai mare companie din domeniul comerțului cu amănuntul la nivel mondial) cere mai multe date de la furnizori, pentru a justifica preţurile, şi caută modalități mai creative de a acoperi costurile şi amortiza creşterea preţurilor.
„Recunoaștem că preocupările legate de preț sunt mai ridicate în acest moment, dar aici putem să ne sprijinim și să avem negocieri bazate pe date cu furnizorii noștri”, a zis directorul financiar John David Rainey. „Am observat o mare reducere a achizițiilor de stocuri în acest an”, a semnalat Kelly Pedersen, partener la PwC, la conferința National Retail Federation din ianuarie. „Toată lumea se pregătește pentru o încetinire”, potrivit ei.