Prețul carburanților, în România. Cât a ajuns să coste un litru de benzină. Cu cât e mai ieftină motorina

de: Ana Chivu
12 11. 2019

Dat fiind faptul că nu ducem lipsă de automobile în România, în special în Capitală, prețul carburanților ne interesează pe toți. Cât a ajuns să coste litrul de benzină?

Prețul carburanților, în România. Cât este un litru de benzină?

Subliniem faptul că prețul diferă în funcție de fiecare stație peco din rețelele: Gazprom, Lukoil, Mol, OMV, Petrom, Rompetrol, Socar, ART, ComisionTradePartenerEcombustibil, ecombustibil, FuelOne, MaximCoLtd, MCMPetrol, Ozana, PartenerSocar, RoOscar, SpielmannOil, VhExtraOil.

Actualizările sunt făcute la diferite momente ale zilei. Acest lucru nu este posibil în cadrul benzinăriilor: AS24, Carbogaz, Eldomir, Eurogenetic, Flaga, FloreaOil, PartenerRompetrol, RBCGas, RompetrolExpres, RompetrolGas, TSV. Prețurile minime ale carburanților sunt în jurul a: 5.65 de lei, 5.61 de lei, 5. 39 de lei, 5. 75 de lei, 5. 60 de lei, 2.47 de lei (în România), iar 5.65 de lei, 5.61 de lei, 5.39 de lei, 5. 75 de lei, 5.60 de lei, 2.60 de lei (în București).

Prețul carburanților din România, conform datelor actualizate astăzi, 11 noiembrie

„Taxele mari la carburanţi afectează aproape toate întreprinderile”

Este bine cunoscut deja că românii preferă benzina și motorina care sunt produse în România. Mai ales, pe lângă preferințe…sunt atenți la prețuri și la efectele carburantului asupra motorului. Cu toate astea, conform unui studiu realizate de către IRSOP Market Research & Consulting Ltd, calitatea și puterea carburantului de a proteja motorului contează cu mult mai mult decât prețul.

„Taxele mari la carburanţi afectează aproape toate întreprinderile şi, în cele din urmă, pot împiedica creşterea economică în România. Propunerea lui Eugen Teodorovici de a elimina supra-acciza la combustibili ar putea fi utilă pentru companiile din România. Aşa cum arată şi studiul nostru, acestea deja plătesc în medie costuri mai mari sub formă de taxe din preţul carburanţilor comparativ cu majoritatea concurenţilor lor internaţionali. Pentru orice guvern, taxele pentru motorină şi benzină sunt un instrument cheie menit să reducă emisiile de gaze cu efect de seră şi care poate fi utilizat pentru a finanţa cheltuielile pentru infrastructură. Cu toate acestea, pentru companii, în special pentru întreprinderile mici şi mijlocii (IMM), aceste taxe pot reprezenta un cost operaţional semnificativ, în special în sectoarele retail şi distribuţie”
Camelia Dobre, managing partner în cadrul firmei membre UHY, UHY Audit CD în România