Povestea atipică a româncei care a imigrat în Finlanda fără acte, dar acum e milionară în euro. Cum a reușit la doar 29 de ani
Povestea atipică a româncei care a imigrat în Finlanda fără acte, însă acum este milionară în euro. Cum a reușit, la numai 29 de ani. Georgiana Grudinschi este fondatoarea de origine română a brandului ANSWR, dedicat îngrijirii părului, a cucerit piața internațională de cosmetice cu produsele sale de nișă. Peste 100.000 de produse în peste 28 de țări, în doar trei ani de la lansarea afacerii, și o cifră de afaceri de 4.5 milioane de euro în prezent.
Povestea atipică a româncei care a imigrat în Finlanda fără acte, acum milionară în euro
Părinții Georgianei sunt români. Ea s-a născut în Finlanda, în anul 1993, iar viața sa a fost marcată de un început atipic. La numai șase luni după imigrare, Georgiana a fost deportată alături de familie înapoi în România, fără actele care dovedeau nașterea sa în țara nordică. Din cauza documentelor care lipseau, în anul 1997 familia a revenit Finlanda, unde a fost plasată într-un centru de refugiați, vreme de trei ani.
Apoi, părinții au reușit să obțină un permis de ședere permanentă, iar Georgiana și-a continuat acolo viața. A făcut acolo liceul, universitatea a făcut-o în Estonia, apoi a început să lucreze în marketing. A vrut să aibă propria afacere și după ce a încheiat studiile de masterat în business în anul 2018, Georgiana a început să lucreze la lansarea propriului brand de cosmetice. După un an, afacerea sa de vis a devenit realitate, cunoscută acum sub numele ANSWR.
„Chiar și când eram o fetiță, am fost o mare visătoare. Știam că vreau să devin antreprenor astfel încât să pot avea libertate și control deplin asupra propriei mele vieți”, a declarat Georgiana.
„Mi-am dat seama că am găsit o nișă într-o industrie a frumuseții care ajunsese de mult la saturație. M-am gândit că dacă eu caut un astfel de produs care să poată fi folosit acasă, atunci sigur există multe alte femei care își doresc același lucru. Evident, am vrut să creez o diferență, să fac prețurile accesibile, astfel încât toată lumea să-și permită aceste tratament”, a spus Georgiana.
Cum a început totul
Georgiana a început pregătirea lansării unui produs pentru netezirea intensivă a părului, pe bază de keratină, care să poată fi folosit acasă. Începutul a fost greu și timid, buget mic, opțiuni limitate de furnizori. Ea nu deținea cunoștințe despre industria de frumusețe, iar încercările de a-și vinde ideea de business au fost fără succes.
A perseverat totuși și a reușit să obțină acordul unui furnizor pentru livrarea unei cantități mici de produse, pe care a început să o vândă online. La început, produsele au fost vândute numai în Marea Britanie și Țările Nordice, iar vânzările au fost modeste până la declanșarea pandemiei, când totul s-a schimbat radical pentru ea.
După doar câteva luni de la declanșarea pandemiei a ajuns să vândă și 500 de produse pe zi. Chiar și după reluarea activității saloanelor, vânzările Georgianei s-au menținut sus. Până acum, produsul pe bază de keratină a depășit, în total, 100.000 de vânzări.
„Cred că o anumită doză de naivitate și lipsa de experiență au lucrat în favoarea mea. Dacă aș fi știut cât de greu urma să fie, presiunea ar fi fost mai mare de la bun început și probabil n-aș fi ajuns până aici.
Am fost întotdeauna de părere că trebuie să ne lăsăm ghidați de curaj, să punem întrebările pe care le dorim și să nu ne descurajăm dacă rezultatele nu apar imediat. Acesta este singurul mod în care putem învăța cu adevărat”, a adăugat Georgiana.
Din iunie 2022, gama de îngrijire ANSWR este disponibilă și în România.