23 iul. 2021 | 08:26

Postul TV cumpărat de Orange România. Mutare surprinzătoare în media

News
Postul TV cumpărat de Orange România. Mutare surprinzătoare în media
Postul TV cumpărat de Orange România

Telekom România a cedat canalele de sport către Orange România, așa cum am mai vorbit într-un material recent publicat de noi. Astfel, în urma acestei tranzacții, compania franceză Orange o să dețină următoarele posturi: Telekom Sport 1, Telekom Sport 2, Telekom Sport 3, Telekom Sport 4, Telekom Info.

Postul TV cumpărat de Orange România

Această tranzacție are loc după ce în toamnă Orange preluase pachetul majoritar din acţiunile companiei Telekom România, și anume, serviciile legate de telefonie fixă, internet şi TV.

Competițiile transmise de TelekomSport

Fotbal intern: Liga 1, Liga 2, Cupa României, Supercupa României
Fotbal internațional: Liga Campionilor, Europa League, La Liga, Serie A,  Premier League, Bundesliga, Cupa Germaniei
Tenis: FED Cup, Davis Cup, turnee ATP 250 / 500 / 1000
Baschet: NBA
Handbal: Liga Campionilor feminin și masculin
Auto: Formula 1
Moto: Campionatul Mondial de Raliuri (WRC)
Rugby: Superliga Națională, Cupa Europeană a Națiunilor, Cupa României, Turneul celor 6 Națiuni
Wrestling: Wwe Raw, Smackdown

Până la această oră nu se știe ce planuri are Orange cu posturile Telekom, deși le va păstra la nivelul actual, dacă va urma o restructurare de personal și o optimizare a costurilor ori dacă, din contră, o să vină investiții mai mari în produs și/sau drepturi TV.

Despre Telekom

„Grupul Telekom România este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de comunicaţii fixe şi mobile, format din fostele companii Romtelecom şi Cosmote. A avut în 2020 o cifră de afaceri netă de 5 mld. de lei, în creştere cu 3% faţă de anul anterior, dar a rămas pe pierderi, iar datoriile au avansat, cu totul, cu 10%, conform datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice”, a notat Ziarul Financiar.

De menționat este că Telekom este una dintre cele mai mari companii media și de telecomunicații de la nivel mondial.  În țara noastră este din 2014, atunci când Romtelecom și COSMOTE România, controlate de OTE Group în care Deutsche Telekom deţine o cotă de 40%, au demarat procesul de adoptare a brandului Telekom la nivel local.

În anul 2018, Deutsche Telekom a decis să își vândă operațiunile din România. De menționat este că numărul de abonați Telekom a scăzut de la an la an. La finalul anului 2020, compania germană mai avea 1.24 milioane de abonați în România, iar la începutul lui 2020, Telekom avea circa 5.000 de angajați, a mai notat Pagina de Media. De precizat este că și în acționariatul Telekom se află și statul român, prin Ministerul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii (MCID), care deține 45,99%.

În ultimii 2 ani, compania a fost gestionată de Clever Media, care manageriază și canalele Look Sport. Cei mai cunoscuți jurnaliști sau comentatori de la Telekomsport sunt Emil Grădinescu, Vlad Enăchescu, Dan Udrea, Siviu Tudor Samuilă, Cosmin Băleanu, Bogdan Cosmescu. De asemenea, pe acest post se pot vedea și oameni de sport reprofilați ca analiști: Cornel Dinu, Basarab Panduru etc.