Podul Ciurel – tot ce trebuie să știi ca șofer despre noul pasaj din București
Podul Ciurel, care deja mai este numit și ”podul spre nicăieri”, a fost inaugurat în urmă cu o săptămână. În anul 2010 au început lucrările la Podul Ciurel. Acestea trebuiau finalizate în anul 2014, dar inaugurarea a întârziat 6 ani de zile.
Noul pasaj din București: Podul Ciurel – informații pentru șoferi
Sâmbăta trecută, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a postat un mesaj pe pagina personală de Facebook prin care anunța bucureștenii că pot circula pe Podul Ciurel.
„Astăzi trăim o zi mare, o zi importantă, un proiect care a început acum 14 ani, în sfârșit a fost finalizat. Suntem pe celebrul Pod Ciurel, nu este doar un pod are această zonă peste Dâmbovița, Podul hobanat, pasaje, intrări bretele. Este cea mai mare lucrare de infrastructură din țară în acest moment. Este mare păcat că a trebuit să se finalizeze atât de târziu. Bucureștenii și cei care ne vizitează puteau să beneficieze de mai mult timp de această lucrare care rezolva mare parte din probleme de trafic din acestă zonă a Bucureștiului, în special zona Iuliu Maniu. În weeekend se va da drumul la trafic, avem și semnalistică, toate detaliile sunt realizate. Este o mare bucurie să dăm Capitalei României Podul Ciurel, nod Virtuții, un pod de nivel european, cu care cu siguranță ne mândrim”, a declarat Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea.
Avantajele și dezavantajele Podului Ciurel
El reprezintă cel mai scump viraj la stânga din România, după cum afirmă deja unii bucureșteni, fiind de ajutor doar șoferilor care vin de pe Șoseaua Virtuții și intră pe Splaiul Independenței și invers.
Șoferii care vor să meargă spre Crângași, ieșind dinspre complexul de locuințe, au de furcă din cauza pasajului. Cei care locuiesc pe malul stâng al Dâmboviței, în zona podului, nu mai pot ieși în șoseaua Virtuții decât ocolind pe la Piața Crângași.
Detaliile tehnice ale proiectului Pod Ciurel
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea a prezentat câteva dintre detaliile tehnice ale noului proiect:
Nod Virtuţii:
- Lungime totală – aproximativ 1 kilometru (de trei ori cat Podul Basarab)
- Lungime pod hobanat – circa 235 de metri
- Înălţime pilon central – 68,2 metri
- Număr de structuri – 12 pasaje rutiere şi un pod hobanat
- Număr de hobane – 24 perechi de hobane
- Pentru realizarea proiectului au fost folosite:
– 66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente
– 20.000 metri cubi de balast stabilizat
– 11.000 tone de asfalt
– 40.000 metri cubi de beton
– 5.150 tone tablier şi armătură metalică
– 310 tone oţel pentru hobane
– 13 kilometri de bordură
– 7.5 kilometri de parapete”.
Declarațiile unui locatar din acea zonă, după inaugurare
Un locatar al complexului Residence, Marius Popescu, care locuiește lângă pasaj din 2016, într-o intervenție pentru Mediafax, a spus că această inaugurare mai mult îngreunează decât ajută traficul din zonă, deoarece este inutil pentru legătura dintre Autostrada A1 și Splaiul Independenței:
„Eu de exemplu am nevoie foarte des să plec în direcţia A1, ceea ce înseamnă un ocol de 5 kilometri, care astazi a fost de vreo 10-15 minute, dar nu vreau să mă gândesc în timpul săptămânii când va fi aglomerat. Nu ştiu dacă aţi mers până acolo, se opreşte efectiv într-un câmp, se întoarce, s-a distrus absolut tot traficul care şi aşa era cum era prin aceasta zona”.