După cum bine se știe, Shazam este o aplicație populară de recunoaștere a muzicii, care există din 1999. Aceasta le permite utilizatorilor să identifice melodii prin simpla apăsare a butonului Shazam de pe dispozitivul lor. Printre piesele căutate în aplicație, se numără și piesa din România care face furori, fiind pe primul la căutări. Se pare că românii sunt topiţi după această melodie. Citește și află despre ce melodie este vorba.
Fiind una din cele mai mari baze de date digitale, cu cele mai multe piese muzicale la un loc, utilizatorii aplicației din România își caută piesele preferate semnate și de artiști români. Conform celor mai recente informații, se pare că pe primul loc la căutări se află piesa din România care face furori.
Este vorba de cea mai recentă piesă muzicală semnată de Theo Rose și Andrei Ursu, denumită „Noaptea ne fură iubiri” (la ora la care scriem materialul, piesa a coborât pe locul 6 în căutări). Amândoi artiștii sunt în acest moment în topul preferințelor românilor, fiecare având la acest moment un trend ascendent în muzica românească.
Piesa a fost lansată în urmă cu doar 7 zile, iar de atunci și până astăzi a reușit să strângă peste 2 mii de vizualizări pe celebra platformă Youtube, și se menține în topul preferințelor și al căutărilor pe aplicația Shazam.
Conform celor mai recente date, peste 75% dintre căutări provin de pe dispozitive mobile, ceea ce ne arată cât de importante au devenit smartphone-urile atunci când vine vorba de a descoperi muzică nouă sau de a identifica melodii vechi pe care nu ni le mai amintim.
Este una din cele mai utilizate aplicații de recunoaștere a pieselor muzicale, iar din 2018, existau peste 450 de milioane de utilizatori activi care foloseau aplicația pentru a recunoaște melodii de peste 20 de milioane de ori în fiecare zi.
Vezi și: Taylor Swift, record după record pe Spotify. Cea mai ascultată piesă din istorie în doar 24 de ore
În total, mai mult de 35 de miliarde de melodii au fost identificate prin intermediul Shazam începând din 2021. În 2018, Apple Inc. a achiziționat Shazam pentru o sumă estimată la 400 de milioane de dolari, pentru a-și integra în continuare serviciile cu serviciile de streaming Apple Music și Spotify.
Conform statisticilor din 2020 ale revistei Musically Magazine, 57% din audiența Shazams sunt bărbați, în timp ce 43% sunt femei. Acest lucru a fost susținut și de 4,4 vizitatori unici înregistrați în decembrie 2017, conform platformei de analiză a datelor SimilarWeb. În plus, BusinessofApps a raportat că societatea generează venituri prin publicitate la aproximativ 300 milioane de dolari anual.