Bacalaureatul, ca în fiecare an, are și partea lui savuroasă: perlele, așa că nici în 2019 nu au putut lipsi. Mai mult, elevii au venit cu paralele inedite de ”așa nu”, dând-o exemplu pe Viorica Dăncilă.
UPDATE: “Poietul lasă moștenire urmașilor o grămadă de poiezii mizerabile”, a scris un elev facand referire la opera lui Arghezi.
“Arghezi este un Isus care face din venin miere și din mucegai și noroi, bijuterii”, este ceea ce a scris un altul.
“Lumea lui Bacovia atârnă greu. Greu”.
”În cimitir toată lumea dormea- sicriele, coroanele, amorul… iar mortului îi atârnau aripile”.
“Autorul se numește Maior. Pentru că a devenit cunoscut s-a denumit Mariorescu. Am uitat mai cum”.
Un elev a dat-o exemplu pe premierul Viorica Dăncilă la proba scrisă de Limba și literatura română. La subiectul în care trebuia să argumenteze de ce este nevoie de pregătire în vederea susținerii unui discurs, absolventul clasei a 12-a a oferit un exemplu real, din punctul său de vedere, de ”așa nu”.
Cerința pentru proba scrisă la Limba și literatura română de la Bacalaureat, punctul B de la Subiectul I: „Redactează un text de minimum 150 de cuvinte, în care să argumentezi dacă este necesară sau nu o pregătire riguroasă în vederea susținerii unui discurs, raportându-te atât la informațiile din fragmentul extras din volumul Amintiri de la Junimea din Iași de George Panu, cât și la experiența personală sau culturală”.
Elevul s-a pus pe rezolvat și a gândit simplu, aproape de casă. Astfel, în argumentația lui, a făcut referire la prim-ministrul României, noul șef al Partidului Social Democrat, și a scris în lucrare că ”e foarte important să-ți structurezi un discurs, ca să nu ajungi ca Viorica Dăncilă”.
Despre situația inedită întâmplată la Bacalaureatul din 2019 a vorbit și Monica Anisie, profesoară de Limba română la Colegiul Național Tudor Vianu din București, pentru edupedu.ro. Dascălul a povestit că știe de la elevul său ce trimitere a făcut, atunci când a argumentat necesitatea unei pregătiri riguroase în vederea susținerii unui discurs, la situația în care a fost pus prim-ministrul. Profesoara a confirmat faptul că elevul său a argumentat că e foarte important să îți structurezi un discurs, ca să nu ajungi ca Dăncilă.