Pericol imens pentru toți șoferii în Pasajul Unirii din București. Traficul, restricționat de Poliția Română

Pericol imens pentru toți șoferii în Pasajul Unirii din București. Traficul, restricționat de Poliția Română
Pasajul „Piața Unirii” închis circulației de astăzi pe un sens de mers

În București nu s-au mai construit și nici consolidat cum trebuie arterele principale. Una dintre ele, destul de aglomerată pe timpul zilei, este artera dinspre Universitate spre Parcul Tineretului, accesul făcându-se atât prin pasajul subteran, cât și pe arterele supraterane. Pasajul Unirii, construit în anii 80, nu a mai avut parte de consolidări de foarte mulți ani, lucru care astăzi se vede, determinând decizia celor din Administrația Străzilor să oprească traficul rutier în zonă.

Pasajul „Piața Unirii”, o altă construcție comunistă

În urmă cu 34 de ani, în zona centrală a Capitalei, Ceaușescu refăcea întreaga zonă printr-o sistematizare a întregii platforme din zona Piața Unirii. Aici existau Halele Unirii, unele dintre cele mai vechi, precum și Spitalul „Constatin Brâncoveanu”, clădirea Operetei Române și multe alte edificii istorice.

Odată cu demararea construcției Casei Poporului, Parlamentul României de astăzi, toată zona din Piața Unirii avea să fie regândită. Printre noile construcții ce au apărut aici se numără și Pasajul „Piața Unirii”, care se întinde pe 900 de metri, 600 dintre aceștia fiind acoperiți.

Ca multe alte lucrări de anvergură, făcute în perioada comunistă, și Pasajul „Piața Unirii” avea să bată un record. Construcția pregătitoare pentru viitorul pasaj „Piața Unirii” a durat 6 luni, având în vedere și existența magistralei de metrou, dar cea propriu-zisă a durat 34 de zile, inaugurarea fiind făcută de Ministerul Construcțiilor și în prezența celui mai iubit fiu al poporului, Nicolae Ceaușescu, la data de 6 iunie 1987.

Pasajul închis circulației de astăzi pe un sens de mers

După Decembrie 1989, Pasajul „Piața Unirii”, deja intrat într-o degradare vizibilă, va avea parte de o renovare în 2009 la structura de stabilitate a construcției. Sunt 13 ani în care „Administrația Străzilor” din București nu a mai intervenit deloc asupra pasajului. Ca și în anii comunismului, și astăzi pasajul „Piața Unirii” este una din cele mai aglomerate artere de trafic din București, la aproape orice oră din zi.

Conform reprezentanților instituției locale „Administrația Străzilor” , există riscul ca o parte a pereților laterali din interiorul pasajului să se decoperteze, ceea ce ar putea genera un pericol participanților la trafic pe sensul de mers dinspre bulevardul Cantemir către strada Colțea.

În colaborare cu Brigada Rutieră reprezentanții din „Administrația Străzilor” au decis sistarea accesului participanților la trafic pe sensul de mers amintit, fiind necesară intervenția urgentă asupra pereților laterali. Circulația dinspre Bd.Cantemier spre strada Colțea se va face pe o singură bandă, spun cei de la Brigada Rutieră, banda a doua fiind închisă circulației.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI