În urmă cu trei ani, Primarul Capitaelei, Gabriela Firea, anunța sfârșitul lucrărilor pentru noua Ice Arena. Gabrela Firea anunța că bucureștenii vor avea un nou patinoar olimpic, echipat la cele mai înalte standarde. De atunci au trecut anii. Ceea ce se dorea a fi cel mai mare patinoar din Europa, a ajuns o ruină. Patinoarul Mihai Flamaropol este astăzi doar o construcție în ruină.
Calvarul Flamaropol a început în anii 2000. Arena, construită în 1952, într-o stare avansată de degradare, a fost demolată în 2011. După o lungă planificare, construcția noului patinoar a început în 2017. Sala era planificată să aibă aproximativ 9.500 de metri pătrați de suprafață încorporată.
Conform planului de construcție Patinoarul Mihai Flamaropol ar fi trebuit să găzduiască 3.100 de spectatori și beneficia și de o grădină care putea fi folosită de vizitatorii, cu vedere la lac în complexul sportiv.
Potrivit consorțiului constructorilor, modificarea termenului limită pentru proiect a fost determinată de întârzierea cu care a fost predat șantierul necesar construcției. Astfel, a fost predat parțial în august 2016, dar lucrările nu au putut începe deoarece clauza contractuală de predare a sitului independent nu a fost respectată.
Ordinul de începere a construcției a fost emis la 9 ianuarie 2017, dar beneficiarul a emis autorizația de demolare a ultimelor clădiri de pe terenul pe care trebuie construit patinoarul în septembrie 2017, cu o întârziere de 23 de luni de la semnare contractul.
În mijlocul acestei bătălii, pentru a înrăutăți lucrurile pentru Ice Arena, Primăria anunța, la începutul lui 2019, construirea unei noi Săli „fără precedent” în România. Ar fi avut 20.000 de locuri, parcare subterană și ar fi trebuit să fie omologată pentru toate competițiile internaționale.
Termenul de execuție anunțat era de 3 ani. Din păcate toate aceste lucruri au rămas la stadiul declarativ. Ceea ce trebuia să devină Patinoarul Mihai Flamaropol, acum este doar o ruină mâncată de ploi, și nimic mai mult.
Acum realitatea este destul de diferită. Doar 35% din lucrări au fost executate și foarte probabil ar fi nevoie de încă 3-4 ani pentru finalizarea instalației. Primăria anula în 2019 contractul cu constructorul, un joint-venture între UTI și Astaldi.
”Faptul că antreprenorul nu a întreprins nicio măsură pentru remedierea întârzierii ne-a determinat să luăm această decizie. Au refuzat, să ofere un calendar cu termene realiste revizuite. Aest aspect justifica întârzierile și a inclus măsuri pentru prevenirea întârzierilor suplimentare.
Deși au fost consultări între primărie și contractant, nu a fost posibil să se ajungă la un acord. Așa că nu am avut de ales decât să anulăm contractul. Vom luatoate măsurile posibile pentru a recupera patinoarul cât mai curând posibil, iar Bucureștiul va avea un patinoar modern la standard european.”, declara Gabriela Firea în 2019.
Patinoarul Mihai Flamaropol din București era demolat și se dorea înlocuirea vechii construcții cu un patinoar modern la standard european. Poriectul fsuese dat către Uti Grup și asociația italiană Astaldi. Atât patinoarul vechi, demolat, cât și cel nou, se află în Complexul Sportiv Național, lângă Arena Națională.
Municipalitatea atribuia contractul de 22 milioane de euro la jumătatea lunii iunie 2015. Licitația pentru lucrările de construcție a noului patinoar a avut loc în 2014 și a fost finalizată în septembrie, dar Primăria nu a putut atribui contractul, deoarece rezultatele licitației au fost contestate. Lucrările la noul patinoar ar fi trebuit să înceapă în 2015, urmând că proiectul să fie finalizat în doi ani, până, cel târziu în 2017.
Din păcate hățișul birocratic și, poate, anumite interese, au făcut ca lucrările la Patinoarul Mihai Flamaropol să se sisteze, iar astăzi, locuitorii din zonă au rămas cu un gigant în ruină. Deocamdată, actuala administrație a Capitalei nu a deschis subiectul pe aeastă temă, și nu se știe dacâ și când se vor relua lucrările.