O turistă străină a avut parte de o experiență regretabilă într-un autobuz din Brașov, în timpul unei interacțiuni cu controlorii de bilete. Întreaga scenă a stârnit revolta celor din jur, fiind dezvăluită de un alt călător din acel mijloc de transport în comun.
Brașovul este unul dintre puținele orașe din România care se bucură de prezența a numeroși turiști străini. Cu toate astea, se pare că aceștia nu sunt feriți de incidente mai puțin plăcute.
Un exemplu recent a apărut în presa locală. O femeie venită să viziteze orașul a plecat din Livada Poștei spre gară, alegând să facă drumul cu autobuzul. De pe site-ul RATBV, a înțeles că poate plăti călătoria direct în mijlocul de transport în comun și a ales să apeleze la această metodă.
În momentul în care a urcat în vehicul, a constatat că niciunul dintre validatoare nu funcționa, neputând să achite costul biletului. Câteva minute mai târziu a urcat și o echipă de controlori. Turista le-a explicat că a încercat să facă plata, însă aparatele nu i-au permis. Nu a primit înțelegere, din contră, nu a fost crezută, controlorii obligând-o să coboare și să își cumpere un bilet. Până să reușească, autobuzul a plecat din stație, iar următorul mijloc de transport de pe aceeași linie venea abia după 27 de minute.
Întrega scenă a stârnit revolta celorlalți călători, unul dintre ei povestind incidentul pentru o publicație locală.
„Îi arată domnului controlor că a încercat să plătească folosind cardul. I-am explicat și eu domnului controlor că a încercat acest lucru (pentru că nu vorbea engleză, iar turista nu știa românește), dar sistemul nu a funcționat.
Controlorul nu a crezut-o și a pus-o să repete manevra de plată cu cardul la validatoarele autobuzului. Bineînțeles că sistemul nu a funcționat, iar controlorul l-a întrebat pe șofer dacă funcționează validatoarele, iar șoferul a dat din cap că nu”, a povestit un martor, potrivit NewsBv.ro.
După apariția în spațiul public a incidentului jenant, reprezentanții RATBV au precizat că la nivelul societății a fost demarată o cercetare disciplinară internă referitoare la modul de îndeplinire a sarcinilor de serviciu de către angajații serviciului control în ceea ce privește nefuncționarea unor validatoare.
„La nivelul societății a fost demarată o cercetare RATBV întâmpină în ultima vreme dificultăți tehnice din cauză că nu mai beneficiază de serviciul de transmitere date 3G, acesta fiind transformat în 4G, fapt care generează apariția unor situații de nefuncționare a validatoarelor”, a explicat Silviu Ștefan, purtătorul de cuvânt al RATBV.