Astăzi, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a inaugurat oficial circulația pe Pasajul Ghica, un proiect de infrastructură important pentru București. După cinci ani de lucrări intense, dintre care, trei ani și jumătate întârziere față de data stabilită pentru finalizare, bucureștenii se vor putea bucura, în sfârșit, de pasajul gândit pentru a degreva traficul aglomerat din intersecția Străzii Doamna Ghica cu Șoseaua Colentina.
Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a mulțumit tuturor firmelor care s-au ocupat de construcția pasajului Doamna Ghica, lucrări ce au durat cinci ani de zile. Edilul și-a arătat recunoștința și față de Primăria sectorului 2, care a participat activ la construirea acestui pasaj, menit să deservească locuitorii sectorului, precum și toți șoferii care frecventează această zonă.
Pasajul are o lungime de 216 metri și o viteză de proiectare de 50 km/h. Rampele de acces au o lungime de câte 96 de metri, asigurând o tranzitare eficientă a pasajului.
Un aspect interesant este că pasajul a fost proiectat luând în calcul posibilitatea amenajării unei linii de transport în comun electrificată de tip tramvai. Acest lucru oferă opțiuni viitoare pentru îmbunătățirea serviciilor de transport public în zonă.
Pe viitor, există în plan două linii de tramvai în axul podului, separate de carosabil prin borduri prefabricate. Din acest motiv, circulația pe acest pasaj va fi deschisă timp de aproximativ un an și jumătate, după care se va închide pentru a permite construcția liniilor de tramvai menționate anterior.
După finalizarea acestor lucrări, a cărei perioadă este estimată la 2-3 ani, pasajul Doamna Ghica se va redeschide circulației. Scopul principal al pasajului este să reducă traficul congestionat din intersecția Străzii Doamna Ghica cu Șoseaua Colentina, ceea ce va aduce beneficii semnificative pentru mobilitatea urbană din zonă.
În cursul acestei dimineți, Nicușor Dan s-a aflat în Colentina, acolo unde a fost inaugurat pasajul rutier suprateran Doamna Ghica, cu o investiție care se ridică la 110.034.377,95 lei fără TVA, o parte din sumă fiind investită și de Primăria Sectorului 2.
Primarul Capitalei s-a arătat mulțumit de lucrări și de rezultate, mulțumindu-le tuturor firmelor care au contribuit la realizarea acestui pasaj rutier mult așteptat de toți bucureștenii, dar și locuitorilor, care au suportat disconfortul creat. Deși nu a menționat de faptul că finalizarea proiectului a întârziat trei ani jumătate, Nicușor Dan a subliniat că s-a ținut de cuvânt și a inaugurat pasajul înaintea începerii școlii, evitând astfel un nou an școlar cu aglomerație intense în acea zonă.
„Sunt bucuros să deschidem azi circulația pe Podul Doamna Ghica. E un calendar pe care ni l-am asumat acum un an și jumătate și pe care l-am respectat. În calendar am spus că dam drumul înainte de începerea școlii, ne-am ținut de cuvânt.
Asta înseamna exact ca și la tramvaie, exact ca lucrările pe termoficare, că atunci când primăria este serioasă și plătește, există în România firme serioase care se țin de cuvânt.
Podul Doamna Ghica e parte, și marea lui utilitate se va vedea când o să avem întreg inelul median, e parte din alte lucrări de infrastructură pe care le facem, cele mai importante fiind modernizarea liniilor de tramvai, și am semnat raportul comisiei de atribuire pentru șase din cele 11 pentru care s-au depus oferte.
Vreau să mulțumesc mai multor oameni și instituții care au făcut ca acest obiectiv de investiții să fie realizat. În primul rând, majorității din Consiliul General – USR-PNL-PMP -, care a alocat banii pentru asta. Primăriei Sectorului 2, care a contribuit substanțial pentru realizarea podului, Trustului de Clădiri Metropolitane, firma care a realizat podul, poliției naționale și poliției locale, care ne-au ajutat cu toate ocaziile.
Și nu în ultimul rând locuitorilor care au suportat mai întâi o aventură și în cele din urmă o treabă serioasă pentru realizarea acestui pod”, a declarat primarul general Nicușor Dan înainte de deschiderea traficului pe noul pasaj.
Vezi imagini video din timpul inaugurării pasajului: