Potrivit ministrul Educaței, experiența școlii online „a fost un dezastru” din cauza impactului socio-educațional negativ pe care l-a avut asupra elevilor. Din acest punct de vedere, partidul AUR solicită Guvernului renunțarea la prevederea care permite ca după o rată de incidență a cazurilor de Covid-19 de 6 la mia de locuitori să poate trece la sistemul de învățământ online.
Partidul AUR consideră învățământul online ca fiind o măsură cu impact negativ asupra Educației și a dezvoltării psihice și emoționale a copiilor. Recent, senatorul Claudiu Târziu, copreşedinte AUR a solicitat prin intermediul unui comunicat de presă, renunțarea la prevederea care permite trecerea după o anumită incidență la școala online. Acesta a oferit mai multe argumente prin care își susține punctual de vedere potrivit căruia acest sistem de predare are efecte nefaste asupra elevilor.
„După experienţa nefastă din anul şcolar precedent, considerăm că închiderea şcolilor este o măsură absolut excesivă în raport cu pericolul pe care se presupune că îl preîntâmpină. Ea se răsfrânge negativ asupra procesului de învăţământ, conduce la o scădere a abilităţilor cognitive şi a nivelului şcolar şi împiedică realizarea cerinţelor de calitate şi eficienţă pe care Legea Educaţiei Naţionale le solicită imperativ.
Mai mult, prin lipsirea de socializarea şi relaţionarea care constituie elemente însoţitoare ale procesului de educaţie are un impact negativ asupra stării de sănătate psihologică a beneficiarilor primari ai procesului educaţional – elevii”, a explicat Claudiu Târziu.
Pentru a sublinia cele menționate de colegul său, George Simion susține, de asemenea, că, din punct de vedere sanitar, închiderea școlilor nu a adus vreun beneficiu pentru Sănătate, dat fiind faptul că nu au existat dovezi clare ale creșterii cazurilor în urma activării în mediul educațional.
„Însuşi ministrul Sorin Cîmpeanu a recunoscut că şcoala online a fost un dezastru. De asemenea, pe linie sanitară, nu a existat niciun beneficiu în urma închiderii şcolilor, întrucât nu s-a constatat că şcolile ar fi avut o influenţă majoră în creşterea ratei de incidenţă COVID.
În mod special, au fost afectaţi de închiderea fizică a şcolilor copiii cu cerinţe educaţionale speciale şi copiii din mediile defavorizate, fiind adâncită starea de marginalizare a acestora”, a arătat Simon.
În cadrul aceluiași comunicat, partidul AUR reamintește Guvernului drepturile pe care le are fiecare cetățean, subliniind că, inclusiv, vaccinarea reprezintă o alegere personală care nu poate fi impusă de nicio putere din stat.
„Vaccinarea este voluntară, iar sănătatea nu poate fi conceptualizată şi administrată decât cu condiţia respectării drepturilor fundamentale ale titularilor, în special dreptul adulţilor la autonomie şi cel al părinţilor de a reprezenta interesele superioare ale copiilor lor”, au transmis reprezentanții AUR.