Mulți se întreabă de ce nu există parașute pentru pasageri – o întrebare bună, de altfel. Răspunsul conspiraționiștilor este că, în cazul în care supraviețuiești unui accident de avion și dai compania aeriană în judecată, șansele să câștigi sunt de partea ta.
Așa că, potrivit teoriei, companiile preferă să elimine posibilitatea aceasta pentru a evita plătirea unor sume imense. Sună sumbru, dar nu acesta este răspunsul la întrebare. Adevărul este că parașutele sunt grele – implicit, ar trebui să urce mai puțini pasageri, iar costurile ar crește semnificativ.
Citește si: Cele mai populare mituri aviatice și de ce să nu te încrezi în ele
Mai mult, în cazul unui accident sus în aer, deschiderea ușilor va depresuriza avionul, iar majoritatea pasagerilor vor leșina din cauza lipsei de oxigen. De asemenea, majoritatea accidentelor de avion au loc fie în timpul decolării, fie la aterizare,atunci când prezența unui dispozitiv precum o parașută ar fi inutilă.
În ambele cazuri, altitudinea este prea mică pentru a face un salt cu parașuta fezabil și, mai ales, „supraviețuibil”. Iar motivul cel mai evident este că s-ar crea un haos imens – zeci sau sute de oameni neantrenați și puși în fața situației de a-și aștepta calm rândul să sară din avion sună a rețeta perfectă pentru dezastru
Curiozități despre parașute:
Cea mai veche relatare a unui zbor cu parașuta (a carei descriere nu se cunoaste) provine din China anilor 2258-2208 î.Hr, când legenda spune că împăratul Fo-Kien, închis intr-un turn, s-a salvat de acolo cu ajutorul a două umbrele.
În urmă cu 100 de ani, Franz Reichelt, de meserie croitor, a murit după ce a testat o parașută, creația sa. Acesta a sărit de pe Turnul Eiffel, din Paris.