Fiecare șofer are o serie de tabieturi când se urcă la volan, mai ales când se înhamă la un drum lung. Nu sunt însă toți la fel de eficienți, iar niște sfaturi nu strică niciodată.
Trecând peste echipamentele obligatorii din mașină sau alte instrumente interesante pe care te-ai obișnuit să le iei cu tine la drum, este foarte probabil ca ora de plecare să nu fie foarte sus pe lista priorităților. Pe de altă parte, o oră corectă de pornit la drum va face diferența dintre o oră sau două petrecute în mașină și 20-30 de minute dedicate parcurgerii aceleiași distanțe.
Traficul a devenit infernal în foarte multe colțuri ale țării, chiar și în orașele mai mici al României. Dacă faci deseori drumuri între București și Cluj sau între Brașov și Târgu Mureș, în primul rând, ar fi bine să încerci să eviți așa numitele ”ore de vârf”. Partea un pic tristă este că ideea de oră cu trafic intens a ajuns în 2019 să includă perioada dintre 7:00 și 20:00. Atunci sunt toți șoferii în trafic, din varii motive.
Dacă ai în vedere parcurgerea unei distanțe de 2-4 ore între două reședințe de județ, ideal ar fi să pleci la drum între ora 2:00 și 4:00 dimineața. Poate părea un gest extrem, iar dacă ești obosit e departe de a fi recomandabil. Pe de altă parte, în acel interval, este semnificativ mai puțin probabil să faci un accident din cauza unor șoferi inconștienți și nici nu vei fi nevoit să te angrenezi în același număr de depășiri comparativ cu ore mai târzii. Din teste, cu același traseu, un drum de cinci ore se poate transforma liniștit în 3 ore și jumătate pe drumurile patriei, dacă ești pe stradă înainte de răsărit.
În ceea ce privește dezavantajele, condusul pe timp de noapte nu este recomandabil dacă ești obosit. Dacă vrei să pleci la drum la 3-4 dimineața, culcă-te la 20:00, pentru a prinde 7-8 ore de somn. Este posibil să întâmpini dificultăți în a motiva alte persoane să ți se alăture în această aventură matinală. Nu în ultimul rând, vei rămâne fără energie mai repde în ziua respectivă.