Titi Aur a făcut o dezvăluire impresionantă. Într-un oraș din România nu mai există ambuteiaje, deși sunt o mulțime de mașini și în această zonă. La ce truc au apelat autoritățile locale pentru a evita aglomerația și cum reușesc să evite haosul în trafic.
Titi Aur, specialistul în conducere defensivă, a dezvăluit care este orașul în care traficul nu s-a blocat niciodată. La noi în țară se formează o mulțime de ambuteiaje în zonele foarte circulate, însă există și o excepție.
Pilotul spune că unul dintre marile orașe ale României se laudă cu un trafic lejer, deși sunt multe mașini acolo. Mai exact, este vorba despre Brașov, unde autoritățile locale sunt foarte implicate și au făcut eforturi mari pentru a bifa această reușită.
Deși în urmă cu 20 de ani situația era aproape ca în Capitală, Consiliul Județean a luat măsuri, pentru a sistematiza traficul într-un oraș atât de important. În weekend sau de sărbători, când o mulțime de turiști călătoreau, lucrurile scăpau de sub control, dar acum s-a rezolvat problema cu ajutorul unui sens giratoriu de proporții.
„Acum niște ani buni, prin 2003-2004, s-a făcut o investiție. Consiliul Județean a plătit o echipă care a realizat un proiect de sistematizare a Brașovului. Anterior, Brașovul era un oraș imposibil- pe Strada Lungă, prin Centru, pe Calea București efectiv nu puteai să circuli. Când ajungeai în Brașov, mai ales dacă era într-un weekend sau de sărbători, era nebunie.
S-a făcut o sistematizare adevărată a orașului- practic s-a făcut, impropriu spus, un sens giratoriu mare- dar gândită foarte bine”, explica Titi Aur pentru DC News.
Bucureștiul se plasează pe o poziție alarmantă în topul celor mai aglomerate orașe din lume, conform indexului anual realizat de Tomtom, unul dintre principalii producători de sisteme GPS. Cu un loc 8 global și poziția a patra în Europa, Capitala țării se confruntă cu o creștere constantă a aglomerației.
Anul 2023 a adus cu sine o creștere îngrijorătoare a timpului pierdut în trafic pentru bucureșteni. Conform datelor furnizate de Tomtom, locuitorii orașului au petrecut în medie 150 de ore suplimentare în trafic, față de anul precedent. Această creștere se traduce într-o pierdere de timp și bani, cu un cost suplimentar estimat la aproape 1.000 de lei pe carburant.
Viteza medie de deplasare în timpul orelor de vârf a stagnat la aproximativ 17 km/oră, conform datelor studiate. În plus, nivelul de congestie a atins aproximativ 55%, ceea ce subliniază seriozitatea problemei și impactul său asupra mobilității urbane.
Comparativ cu anii precedenți, situația pare să se înrăutățească continuu. În 2022, Bucureștiul ocupa locul 7 în topul aglomerării, iar în 2021 se afla pe locul 8. Această tendință ascendentă sugerează că măsurile actuale pentru gestionarea traficului nu sunt suficiente pentru a ține pasul cu creșterea rapidă a numărului de mașini și a fluxului de trafic.
O analiză mai profundă arată că ziua cea mai aglomerată din 2023 a fost pe 28 noiembrie, când pentru a parcurge o distanță de 10 km a fost necesară o medie de 36 de minute și 50 de secunde, evidențiind o situație de trafic extrem de dificilă pentru locuitorii orașului.
În timpul săptămânii, congestionarea traficului atinge cote maxime miercuri, între orele 17:00 și 18:00, când o distanță de 10 km poate fi parcursă în medie în aproximativ 41 de minute. Acest lucru subliniază necesitatea unor soluții urgente și eficiente pentru a gestiona fluxurile de trafic în aceste intervale critice.
Bucureștiul se alătură altor orașe majore din lume care se confruntă cu probleme similare sau chiar mai grave de trafic. Londra ocupă un trist prim loc în topul Tomtom, cu cea mai lentă viteză medie de deplasare, de aproximativ 15 km/oră. În Dublin, orașul cu cea mai mare congestie din orele de vârf, locuitorii pierd în medie aproximativ 153 de ore suplimentare în trafic.
Studiul realizat în 2023 a analizat un număr impresionant de 387 de orașe din 55 de țări din întreaga lume. Datele utilizate provin de la 600 de milioane de dispozitive GPS și telefoane mobile, oferind o perspectivă cuprinzătoare asupra situației traficului la nivel global.