Mai multe orașe din România vor să îmbunătățească transportul public. Alba Iulia, Buzău, Ploiești și Constanța vor achiziționa un anumit număr de autobuze electrice, ca să se conformeze normelor europene.
Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a lansat pe 18 decembrie licitația pentru achiziția a 51 de autobuze noi electrice pentru orașele menționate, iar valoarea contractului se ridică la peste 140 de milioane de lei (vreo 30 de milioane de euro).
Autobuzele electrice trebuie să aibă o lungime de circa 12 metri, iar firma contractantă se va obliga să asigure și instalarea a 15 stații de alimentare cu încărcare rapidă și 51 de stații cu încărcare obișnuită.
Alba Iulia – 13 autobuze electrice – 4 staţii de încărcare rapidă – 13 staţii de încărcare lentă (13,26 mil. lei);
Buzău – 9 autobuze electrice – 3 staţii de încărcare rapidă – 9 staţii de încărcare lentă (25,12 mil. lei);
Constanţa – 20 autobuze electrice – 5 staţii de încărcare rapidă – 20 staţii de încărcare lentă (55 mil. lei);
Ploieşti – 9 autobuze electrice – 3 staţii de încărcare rapidă 9 staţii de încărcare lentă (25,12 mil. lei).
Companiile interesate de contractul cu statul român trebuie să se înregistreze la licitație până la 17 ianuarie 2019.
Capitala e din nou codașă la acest capitol. Gabriela Firea și restul reprezentanților Primăriei Generale au cumpărat tot autobuze diesel, de la compania turcească Otokar, iar unii șoferi STB le-au criticat că nu sunt la fel de bune precum modelele precedente.
Cluj-Napoca este orașul fruntaș. Emil Boc este primul primar care a semnat achiziția care s-a și concretizat, de autobuze electrice de la producătorul polonez Solaris.