Orașul unde șinelor li se dă foc pentru ca trenurile să poată circula iarna
Trenurile pot fi foarte vulnerabile atunci când temperaturile scad foarte mult sub limita înghețului. În lume, există însă orașe unde șinelor li se dă foc pentru ca trenurile, fie de călători, fie de marfă, să poată circula normal.
În timp ce românii se plâng că este o iarnă grea, în situația în care condițiile au fost cu adevărat extreme doar câteva zile până în acest moment (și nu în București), în Chicago (S.U.A.), este atât de frig, încât căile ferate devin nesigure din cauza fenomenului natural de contracție a metalului.
Evident, spre deosebire de România, trenurile nu sunt ținute în loc și nici nu întârzie ca aici, pentru că angajații au învățat de-a lungul timpului, să găsească soluții eficiente pentru menținerea traficului feroviar cât mai fluid, chiar și în condiții grele de iarnă.
În Chicago, angajații căilor ferate dau foc, la propriu, șinelor, nu neapărat pentru a le dezgheța, ci pentru a le încălzi și a le reconsolida acolo unde s-au deformat și cresc riscul de accidente.
În Statele Unite, sunt peste 220.000 de linii ferate esențiale pentru transportul a miliarde de tone de marfă, dar și a milioane de persoane. Dacă și acolo trenurile ar fi ca în România, S.U.A. nu ar mai fi una dintre cele mai mari puteri economice din lume.
S.U.A. se confruntă cu temperaturi extreme sub limita înghețului
Chicago și regiunile din jur se confruntă zilele acestea cu temperaturi extreme istorice. Până acum, media temperaturilor s-a menținut sub -15 grade Celsius, dar meteorologii au avertizat cetățenii americani să se aștepte la scăderi de până la -30 de grade Celsius în orele următoare. Va fi chiar mai frig decât în zonele Arctice.
Trenurile sunt printre cele mai afectate mijloace de transport în comun din cauza șinelor care se contractă foarte mult la asemenea temperaturi, până în momentul în care șuruburile și niturile care le țin fixate sunt scoase în exterior.
Angajații căilor ferate sunt nevoiți să înmoaie frânghii foarte lungi în kerosen, să le așeze de-a lungul șinelor și să le dea foc, ca să le reconsolideze sau să mențină trenurile în circulație.
În Chicago n-au mai fost înregistrate temperaturi sub -20 de grade Celsius din anii ‘80. În 1985, cea mai scăzută temperatură a fost de -27 de Grade. Dacă zilele acestea se ajunge la -30, se va stabili un nou record, dar o serie de oameni ar putea fi în pericol, în special oamenii fără adăpost.